محمد فیضی در گفتگو با خبرنگار مهر در استان تهران افزود: این طرح در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد اقتصادی در سطح فرمانداریها، بخشداریها، شهرداریها، دهیاریها، نهاد شوراها، ادارات و دستگاههای دولتی استان تهران در دست اجراست.
وی اظهار داشت: مدیران اداره ارزشیابی و بازرسی استانداری تهران، دو روز در هفته به طور سرزده و ناشناس در محل ادارات و دستگاههای اجرایی حضور می یابند و از بخشهای مختلف آن دستگاهها بازدید می کنند.
مشاور استاندار تهران نحوه خدمات رسانی به مردم و رفتار مدیران و کارکنان با ارباب رجوع را از موارد بازرسیها عنوان کرد و ادامه داد: اگر مورد خاصی در این زمینه وجود داشته باشد، حتما پیگیری خواهد شد.
ابزارهای تشویق و تنبیه اعمال می شود
وی از اعمال ابزارهای تشویقی و تنبیهی برای دستگاههایی که نظارت می شوند، خبر داد و گفت: روند بهبود خدمات رسانی به مردم در نشستهایی با مدیران دستگاهها تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری می شود.
این مسئول به سامانه ارتباط مردم با دولت(سامد) اشاره کرد و افزود: این سامانه در دو نوبت صبح و عصر فعالیت می کند و به طور میانگین روزانه 500 تا هزار تماس تلفنی با این سامانه از طریق شماره 111 برقرار می شود.
وی یادآور شد: این سامانه در زمان حاضر به طور متمرکز فعالیت می کند و شهرستانهای دیگر استان تهران با گرفتن پیش شماره 021 و شماره تلفن 111 به سامد متصل می شوند.
فیضی ادامه داد: برخی شهرستانها از جمله اسلامشهر، ری و شمیرانات برای اتصال به سامد نیاز به گرفتن پیش شماره 021 را ندارند.
وی خاطرنشان کرد: اشتغال، انواع وام خرید کالا، خودرو، قرض الحسنه و ودیعه مسکن، مسائل درمانی و از کار افتادگی، خدمات مربوط به نهادهای حمایتی و برخی شکوائیه ها از دستگاههایی مانند شهرداری و ثبت اسناد و املاک، بیشترین موضوع درخواستهای مردمی را به خود اختصاص داده است.