0

‌اتمام تدوين برنامه‌ كاهش 10 درصدي حوادث جاده‌اي در آينده نزديك

 
mashhadizadeh
mashhadizadeh
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اردیبهشت 1388 
تعداد پست ها : 25019
محل سکونت : بوشهر

‌اتمام تدوين برنامه‌ كاهش 10 درصدي حوادث جاده‌اي در آينده نزديك

نسخه چاپي ارسال به دوستان
افندي‌زاده در گفت‌و‌گو با فارس خبر داد:
‌اتمام تدوين برنامه‌ كاهش 10 درصدي حوادث جاده‌اي در آينده نزديك

خبرگزاري فارس: رئيس سازمان راهداري گفت: ‌برنامه كاهش 10 درصدي حوادث رانندگي طبق برنامه پنجم هم‌اكنون در وزارت راه در حال تدوين است تا پس از تكميل به دولت ارائه شود تا بدين ترتيب پس از تصويب آن و تأمين منابع شاهد كاهش 10 درصدي حوادث جاده‌اي ‌باشيم.

شهريار افندي‌زاده زرگري در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» در خصوص فعاليت‌هاي سازمان راهداري در زمينه راهداري و بهسازي و نگهداري راه‌ها، اظهار داشت:‌ بهسازي و روكش آسفالت جزو برنامه‌هاي همه ساله سازمان راهداري است كه در اين‌باره حدود 10 هزار كيلومتر راه‌هاي شرياني و غيرشرياني در سال 90 جزو هدف‌گذاري است.


وي ضمن بيان اينكه حذف و اصلاح يك هزار و 200 نقطه، مقطع و تقاطع پرحادثه نيز جزو برنامه‌هاي سال جاري سازمان راهداري است، توسعه ماشين آلات راهداري را از ديگر برنامه‌ها براي سال جهاد اقتصادي عنوان كرد و افزود: در سال جاري نيز 200 دستگاه ماشين‌آلات راهداري به ناوگان راهداري كشور افزوده مي‌شود.


رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي ضمن اشاره به توجه كافي به مديريت روسازي راه‌هاي كشور، تصريح كرد: بايد بتوان با ايجاد بانك اطلاعاتي مناسب، نسبت به تعيين ضرورت‌ها و اولويت‌ها اين كار انجام گيرد.


افندي زاده ضمن اشاره به توجه كافي به مبحث ايمني سفر، خاطرنشان كرد: در قانون برنامه پنجم، دولت بايد برنامه‌اي ارائه دهد و سازكارهايي را در نظر بگيرد تا موجبات كاهش 10 درصدي حوادث جاده‌اي فراهم شود.


نماينده ويژه دولت در امر ترانزيت ادامه داد: اين برنامه هم‌اكنون در وزارت راه و ترابري در حال تدوين است تا پس از تكميل به دولت ارائه شود تا بدين ترتيب پس از تصويب آن و تأمين منابع و تجهيزات، شاهد كاهش 10 درصدي حوادث جاده‌اي با همكاري 16 ارگان ديگر باشيم.



* تهيه و تنظيم لوايح، تصويب‌نامه‌ها ‌و دستورالعمل‌ها در خصوص امور ترابري داخلي و بين‌المللي



وي راجع به ‌اهداف تعيين شده و شرح وظايف سازمان راهداري اظهار داشت: تنظيم خط ‌‌مشي‌ها، سياست‌ها و برنامه‌هاي حمل و نقل جاده‌اي و ايجاد هماهنگي اجرائي بين زير بخش‌هاي مختلف حمل و نقل و نظارت و كنترل در امور حمل و نقل جاده‌اي و ارائه پيشنهادات لازم به منظور رعايت بهره‌وري اقتصادي و تسهيل در ارتباطات به هنگام تصويب پروژه‌هاي راهسازي كشور از اهداف تعيين شده سازمان راهداري است.


رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي احداث‌، بهره‌برداري، توسعه و نگهداري پايانه‌هاي عمومي وسائل نقليه باربري و ساير تأسيسات مورد نياز همچون تيرپارك‌ها و تأسيسات رفاهي و جانبي بين‌راهي، را از ديگر وظايف اين سازمان عنوان كرد و افزود: تهيه و تنظيم لوايح، تصويب‌نامه‌ها، آئين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي لازم در خصوص امور ترابري داخلي و بين‌المللي و ارائه آنها به شوراي عالي هماهنگي ترابري كشور و يا ساير مراجع جهت تأييد و تصويب و پيگيري مراحل تصويب از ديگر وظايف اين سازمان است.


افندي‌زاده فراهم ساختن مقدمات لازم به منظور تسهيل در امور ترانزيت و صادرات و امكانات لازم به منظور تسهيل در امور ارتقاء سطح ايمني، خدمات و كاهش ضايعات زيست محيطي در حمل و نقل جاده‌اي كشور، تمركز آمار و اطلاعات پايه‌اي حمل و نقل جاده‌اي با همكاري سازمان‌ها و مؤسسات ذي‌ربط و تشكيل بانك اطلاعاتي و صدور مجوز بهره‌برداري‌هاي ويژه از شبكه راه‌هاي كشور از قبيل پروانه تردد وسائل نقليه خارجي و مجوزهاي ويژه عبور بارهاي ترافيكي در چارچوب ضوابط و مقررات مربوط را برخي ديگر از وظايف اين سازمان عنوان كرد.



* اهداف كلي و راهبردهاي كلان بخش حمل و نقل جاده‌اي



رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي ارتقاء سطح ايمني و برقراري تسهيلات امدادرساني در شاخه‌هاي مختلف حمل و نقل را بخشي از راهبرد‌هاي كلان حمل و نقل جاده‌اي عنوان كرد و به استفاده از موقعيت جغرافيايي كشور در افزايش ميزان ترانزيت كالا و مسافر و توسعه همكاري‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي از طريق تعريف و ايجاد ‌كريدورهاي حمل و نقل بين‌المللي و تجهيز پايانه‌هاي مرزي در راستاي رشد حمل و نقل ترانزيت اشاره كرد.


نماينده ويژه دولت در امر ترانزيت با تأكيد بر ايجاد بستر مناسب حقوقي و قانوني براي خصوصي‌سازي و جلب مشاركت سرمايه‌هاي داخلي و خارجي به فعاليت‌هاي مختلف حمل و نقل، كاهش هزينه‌ها، اقتصادي نمودن فعاليت‌ها، افزايش بهره‌وري، توسعه كيفي منابع انساني و ارتقاء كيفيت خدمات در بخش حمل و نقل را از اهداف كلي سازمان راهداري دانست.


افندي‌زاده با اشاره به گسترش فعاليت‌هاي بازرگاني و بازاريابي در حمل و نقل جاده‌اي، به گسترش حمل و نقل چند وجهي، تركيبي و كانتينري و برقراري تناسب در حمل و نقل جاده‌اي اشاره كرد و گفت: توسعه زيربناهاي بخش بر اساس تقاضاي حمل و نقل و تأكيد بر توجيهات فني‌افتصادي و حذف گلوگاه‌هاي محدود كننده سرعت‌، ظرفيت و ايمني و بكارگيري فناوري مطلوب در شبكه‌هاي موجود با هدف افزايش بهره‌وري و ظرفيت از ديگر اهداف كلي سازمان است.


نماينده ويژه دولت در امر ترانزيت به گسترش حمل و نقل چند وجهي، تركيبي و كانتينري و برقراري تناسب در حمل و نقل جاده‌اي اشاره كرد و توسعه زيربناهاي بخش بر اساس تقاضاي حمل و نقل و تأكيد بر توجيهات فني‌افتصادي و حذف گلوگاه‌هاي محدود كننده سرعت‌، ظرفيت و ايمني و بكارگيري فناوري مطلوب در شبكه‌هاي موجود با هدف افزايش بهره‌وري و ظرفيت را از اهداف كلان سازمان نام برد.


افندي‌زاده گفت: استفاده از تجهيزات و ناوگان با فنآوري جديد در حمل و نقل جاده‌اي و تخصيص منابع حاصله از صرفه‌جويي استهلاك ناوگان و مصرف انرژي، تقليل آلودگي محيط‌ زيست و افزايش ايمني، بهبود و گسترش فنآوري‌هاي اطلاعات، اصلاح روش‌ها و مكانيزه كردن سيستم‌ها و ايجاد زمينه تبادل الكترونيكي اطلاعات و گسترش مطالعات و تحقيقات علمي و كاربردي در فعاليت‌هاي مختلف حمل و نقل جاده‌اي بمنظور بهبود نظام مديريت، برنامه‌ريزي اجرا و نظارت و تخصيص بهينه منابع از ديگر اهداف كلان سازمان در اين حيطه است.

    حمید.bmp

 

 

دوشنبه 29 فروردین 1390  10:27 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها