با وجود اجراي قانون هدفمندي يارانهها صورت گرفت؛
كاهش 2 درصدي جابهجايي مسافران نوروزي از طريق پايانههاي زنجان
خبرگزاري فارس: مديركل حمل و نقل و پايانههاي استان زنجان گفت: با وجود سهميهبندي بنزين و اجراي قانون هدفمندي يارانهها جابهجايي مسافران نوروزي از طريق پايانههاي اين استان دو درصد كاهش داشته است.
عبدالحسين علياكبري امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به تراكم ترافيك در محورهاي مواصلاتي استان اظهار داشت: به نظر ميرسد مردم هنوز مسافرت با خودروي شخصي را به ناوگان حمل و نقل عمومي ترجيح ميدهند.
وي با اشاره به وسايط نقليه عمومي در نظر گرفته شده براي جابهجايي مسافران نوروزي افزود: 56 هزار و 585 نفر مسافر توسط 200 دستگاه اتوبوس، 470 دستگاه خودروي سواري پژو و 200 دستگاه مينيبوس از طريق پايانههاي استان تا پايان روز پنجم فروردين ماه جابهجا شدهاند.
مديركل حمل و نقل و پايانههاي استان زنجان خاطرنشان كرد: در حال حاضر سه پايانه در شهرهاي زنجان، ابهر، خدابنده به صورت دائم و يك پايانه نيز در شهرستان خرمدره به طور موقت فعاليت ميكنند.
وي با اشاره به راهاندازي سامانه پيام كوتاه براي دريافت شكايتهاي مسافران نوروزي افزود: هموطنان ميتوانند با وارد كردن كد شهر مورد نظر خود به سامانه 3000143 نظرها، انتقادها و پيشنهادهاي خود را با اداره كل حمل ونقل و پايانهها در ميان بگذارند.
علياكبري خاطرنشان كرد: بخش خصوصي حمل ونقل جادهاي استان زنجان در اجراي قانون هدفمندي يارانهها بسيار موفق عمل كرده و تعامل و همكاري مطلوبي را با اداره كل حمل و نقل و پايانههاي استان زنجان داشتند.
اين مسئول با اشاره به اينكه ستاد نوروزي سال 1390 تا 15 دي ماه سال 90 به فعاليت خود ادامه ميدهد، ابراز داشت: زمان فعاليت روزانه مراكز معاينه فني در استان زنجان را از ساعت هفت صبح تا 14 بعد از ظهر خبر داد.
مديركل حمل و نقل و پايانههاي استان زنجان با اشاره به برنامههاي شركتها و موسسات حمل ونقل مسافر استان زنجان يادآور شد: در راستاي ارتقاي سطح خدمات و افزايش جذب مسافر بايد به مسئله حمل ونقل تركيبي توجه و همچنين با ايجاد دفاتر نمايندگي در روستاها به عنوان يكي از بهترين راههاي توسعه دامنه فعاليت شركتها اقدام كنند.
وي با تأكيد بر اهميت رعايت نكات ايمني افزود: مديران فني نقش برجستهاي در كنترل كارت معاينه فني و كارت صحت و سلامت معتبر، كنترل وسايل گرمايشي ناوگان دارند.
علياكبري با تأكيد بر لزوم تكريم مسافران توسط متصديان شركتها و رانندگان تصريح كرد: پذيرايي مناسب در ناوگان ويژه، لزوم حضور مدير پاسخگوي ثابت، اطلاعرساني صحيح و توجه به نظرها و پيشنهادهاي مسافران و همچنين نظافت نمازخانه و سرويسهاي بهداشتي شركتها و مؤسسههاي حمل و نقل مسافر استان از مهمترين مسائلي است كه مديران شركتها نسبت به انجام درست آن اقدام كنند.