سيستم آنلاين مركز رسيدگي به امور ايرانيان خارج از كشور در معاونت برنامهريزي استانداريهاي 31 استان كشور صبح سهشنبه راهاندازي شد.
به گزارش خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيستم آنلاين مركز رسيدگي به ايرانيان خارج از كشور در معاونت برنامهريزي استانداريهاي كشور در جهت خدمترساني به هموطنان خارج از كشور با حضور محمدشريف ملكزاده ـ دبيركل شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور ـ، معاونان برخي وزارتخانهها، رييس سازمان بازنشستگي كل كشور و برخي ديگر از مسوولان راهاندازي شد.
در اين مراسم محمدشريف ملكزاده ـ دبيركل شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور ـ گفت: با اين سيستم ارتباط مستقيم ايرانيان خارج از كشور با معاونت استانداريهاي 31 استان كشور برقرار شده و آنان ميتوانند مشكلات خود را در ميان بگذارند. در واقع با راهاندازي اين سامانه تخصصي، بوروكراسي حذف ميشود.
او ادامه داد: خدمات در نظر گرفته شده از سوي معاونتهاي برنامهريزي در 31 استان در همه زمينهها بوده و بر همين اساس پاسخگويي نبايد به تاخير بيفتد. اين سيستم آنلاين در همه استانها راهاندازي ميشود.
دبيركل شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور افزود: در گذشته يكي از مشكلات موجود ميان ايرانيان خارج از كشور نبود آشنايي كافي با قوانين و مقررات كشور بود كه اين موضوع باعث فساد و سوءاستفاده برخي ميشد.
همچنين در ادامه اين مراسم شعباني ـ رييس مركز شبانهروزي رسيدگي به امور ايرانيان خارج از كشور ـ به مناسبت اولين سالگرد راهاندازي اين مركز شبانهروزي گفت: تا كنون هفت هزار درخواست از سوي ايرانيان خارج از كشور به اين مركز ارسال شده و 80 درصد از اين درخواستها پاسخ داده شده و ساير اين درخواستها در حال پيگيري است كه اكثر اين در خواستها شامل پروندههاي قضايي و حقوقي ميشود كه نيازمند مدت زمان بيشتري است. همچنين بيش از 1500 پرونده به صورت حضوري از سوي اين مركز شبانهروزي مورد بررسي و پاسخگويي قرار گرفته است.
او ادامه داد: بيشترين درخواستها از آمريكا به ميزان 18 درصد و سپس از آلمان و كشورهاي ديگر بوده است اما در كل ايرانيان خارج از كشور از 74 كشور جهان با اين مركز ارتباط داشتهاند.
شعباني با اشاره به دستاوردهاي اين مركز در طول يك سال گفت: از اين دستاوردها ميتوان به اعتمادسازي، تخصصي شدن موارد ارجاع از سوي ايرانيان خارج از كشور، باور مردم به كارآمدي مركز، تاثير مركز شبانهروزي در حفظ هويت اسلامي و ايراني، كاهش بروكراسي، ايجاد بانك اطلاعات و اشراف به مشكلات پيش روي ايرانيان خارج از كشور، تداوم تماس هموطنان ايراني خارج از كشور اشاره كرد.
وي ادامه داد: اين مركز شبانهروزي همانند خانهاي براي ايرانيان خارج از كشور است و با تلاش يكساله خود توانسته به صورت يك همراه براي ايرانيان خارج از كشور تبديل شود.
سپس بتول شهنواز ـ فوق تخصص ناهنجاري كودكان ـ كه مقيم آمريكاست از فعاليت شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور و به خصوص به مركز شبانهروزي رسيدگي به امور ايرانيان خارج از كشور تشكر كرد.
در ادامه اين مراسم ميهمانان از مركز شبانهروزي رسيدگي به امور ايرانيان خارج از كشور بازديد كرده و در اين بازديد ارتباط تصويري با دكتر مرندي ـ پزشك ايراني مقيم در خارج از كشور ـ برقرار شد.
وي در اين ارتباط تصويري ضمن تشكر از اين سامانه پاسخگويي گفت: اين مركز شبانهروزي نهايت سعي خود را انجام ميدهد كه بتواند مشكلات ايرانيان خارج از كشور را حل كند.
همچنين نياوند ـ معاون استانداري استان خراسان رضوي ـ در ارتباط تلفني درباره راهاندازي اين سامانه پاسخگويي در استانداريها گفت: با ايجاد اين سامانه پاسخگويي در معاونت برنامهريزي استانداريها اميد است مشكلات ايرانيان خارج از كشور برطرف شود. شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور با تلاشهاي خود توانسته است قلبهاي ايرانيان خارج از كشور را متوجه ايران كند.
او ادامه داد: شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور با انجام اقدامات بزرگ توانسته است اعتماد را در ميان ايرانيان خارج از كشور فراهم كند. اميد است اين اعتمادسازي دستاوردهاي بزرگي را براي ايران اسلامي به همراه داشته باشد.