0

يك ميليارد دلار به متروي اهواز اختصاص مي‌يابد

 
fenche_man1368
fenche_man1368
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : مهر 1388 
تعداد پست ها : 380
محل سکونت : گلستان

يك ميليارد دلار به متروي اهواز اختصاص مي‌يابد

از صندوق توسعه ملي؛

يك ميليارد دلار به متروي اهواز اختصاص مي‌يابد

خبرگزاري فارس: استاندار خوزستان گفت: در سال آينده يك ميليارد دلار از محل صندوق توسعه ملي به قطارشهري اهواز اختصاص مي‌يابد.

به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، سيدجعفر حجازي پيش از ظهر امروز در بازديد از روند اجراي پروژه قطارشهري اهواز، با اشاره به اينكه در صورت تزريق اعتبار اين پروژه سرعت بيشتري خواهد يافت، افزود: قرار است در سال آينده يك ميليارد دلار از محل صندوق توسعه ملي به قطارشهري اهواز اعتبار داده شود.


وي همچنين اظهار داشت: قرارداد فاينانس متروي اهواز با شركت چيني در حال نهايي شدن است كه در اين صورت 700 ميليارد تومان در قالب اعتبار و تجهيزاتي از قبيل واگن به اين پروژه اختصاص مي‌يابد.


حجازي تاكيدكرد: فاز نخست متروي اهواز از ميدان فرودگاه تا خيابان نادري در سال 92 به بهرداري مي‌رسد و مابقي مسير به صورت مرحله به مرحله به اجرا در مي‌آيد.


وي افزود: پروژه قطارشهري پس از دوسال از آغاز، به دليل محقق نشدن سرمايه‌گذاري خارجي كاملا متوقف بود كه در سال 86 با استفاده از منابع داخلي دوباره فعال شد.


رئيس هيئت مديره قطارشهري اهواز افزود: در حال حاضر 12 ايستگاه متروي اهواز احداث شده يا در حال ساخت است و چند ايستگاه ديگر نيز مراحل اوليه را مي‌گذرانند.


به گفته وي، براي رفاه حال شهروندان و جلوگيري از مسدود شدن معابر، اجراي بعضي ايستگاه‌ها از جمله ايستگاه ميدان ساعت هنوز آغاز نشده است كه در مراحل بعدي كار شروع مي‌شود.


حجازي با اشاره به نگراني كسبه از تاخير در عمليات احداث ايستگاه‌هاي خيابان نادري و رفع سد معبر از اين خيابان، تاكيد كرد: پيشرفت ايستگاه نادري شرقي كه قرار بود ظرف 18 ماه به اتمام برسد از برنامه جلوتر است و تا دو سه ماه آينده احداث آن به اتمام مي‌رسد.


وي تاكيدكرد: سازمان قطارشهري اهواز خيابان نادري شرقي را دركمتر از 18 ماه تحويل مي‌دهد.


استاندار خوزستان با بيان اينكه متروي مشهد پس از 13 سال، به صورت آزمايشي به بهره‌برداري رسيده، اظهار داشت: متروي اهواز در مقايسه با ساير كلان‌شهرها پيشرفت بسيار خوبي داشته است، اين در حاليست كه حدود سه سال است از پول دولتي استفاده مي‌كند.


وي عمليات اجرايي پروژه قطارشهري اهواز را با توجه به شرايط كار در كشور بي‌نظير دانست و از تمام كارشناسان، دانشجويان و شهروندان دعوت كرد از اين پروژه و زواياي مختلف كار بازديد كنند.


به گفته وي، بالابودن سطح آب‌هاي تحت‌الارضي و جنس زمين باعث شد عمليات اجرايي دشوارتر و متفاوت با ساير شهرها باشد.


حجازي همچنين تصريح كرد: خط دوم قطارشهري اهواز از كيانپارس تا كوت‌عبدالله در شوراي عالي ترافيك به تصويب رسيده و سعي مي‌شود عمليات اجرايي آن به صورت پيوسته با خط يك آغاز شود.

سه شنبه 24 اسفند 1389  1:51 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها