0

آشپزی رژیمی- خورش کاری مرغ

 
nikbakht88
nikbakht88
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : شهریور 1388 
تعداد پست ها : 5887
محل سکونت : تمام ایران سرای من است

آشپزی رژیمی- خورش کاری مرغ

خورش کاری مرغ

خورش کاری مرغ
ارزش غذائی برای یک نفر
انرژی (کالری) 296
کربوهیدرات (گرم) 10.5
پروتئین (گرم) 31
چربی (گرم) 14.5
درصد اسیدهای چرب اشباع 6%
مواد مورد نیاز برای 4 نفر
روغن مایع 2 قاشق سوپ‌خوری
ادویه معمولی یک چهارم قاشق چای‌خوری
ادیه کاری یک چهارم قاشق چای‌خوری
پیاز خرد شده 2 عدد
سیر رنده شده یک حبه
زنجبیل رنده‌شده نصف قاشق چای‌خوری
گوجه‌فرنگی (خرد شده) 400 گرم
آب لیموترش 2 قاشق سوپ خوری
فیله مرغ 350 گرم
برگ گشنیز خرد شده 2 قاشق سوپ خوری
فلفل سبز تند 3 عدد
فلفل دلمه‌ای قرمز 1/2 عدد
فلفل دلمه‌ای سبز 1/2 عدد
گشنیز تازه برای تزئین چند برگ
نمک 1 قاشق چایخوری
طرز تهیه

روغن را در قابلمه بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید. حالا پیاز خردشده را داخل روغن ریخته و کمی حرارت دهید تا نرم شود. سپس ادویه‌را به آن اضافه کرده و همراه پیاز کمی تفت دهید. پس از آن سیر و زنجبیل را به پیاز افزوده و حرارت دهید. حالا در کاسه دیگری پودر گشنیز، پودر فلفل قرمز، نمک، گوجه‌فرنگی و آب لیموترش را با دستگاه همزن یا گوشتکوب برقی به سس تبدیل کنید. این سس را به قابلمه منتقل کرده و روی شعله متوسط اجاق گاز قرار دهید و به مدت 3 دقیقه حرارت دهید. پس از آن، گوشت فیله مرغ تکه‌شده را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و به مدت 15دقیقه روی شعله اجاق گاز بپزید. حالا گشنیز تازه‌خردشده را همراه فلفل سبز تند و فلفل‌های رنگی به غذا اضافه کرده و در ظرف را بگذارید و زیر شعله اجاق گاز را کم کنید. بعد از آن، به مدت 10دقیقه یا تا زمانی که مواد کاملا بپزد و خورش جا بیفتد، حرارت دادن را ادامه دهید. هنگام پخت، مواد را مرتب هم بزنید.

دوشنبه 16 اسفند 1389  7:07 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها