به گزارش خبرنگار فرهنگي، اجتماعي شبكه خبري آتي نيوز، دکتر "سهیل سریزدی "افزود: در فرآيند تغليظ ، بخش مهمي از ويتامينهاي حياتي موجود در ميوه ها از بين رفته و محصول نهايي در واقع نوعي نوشيدني ميوه اي خواهد بود كه به هيچوجه خواص ميوه اوليه را ندارد.
این پزشک مشاور تغذیه خاطرنشان کرد: آب ميوه حاصل از كنسانتره ، از نظر طعم نيز با ميوه طبيعي تفاوت فاحشي دارد به طورمثال مزه محصولي كه بعنوان آب پرتقال و آب انگور طبيعي عرضه مي شود ، هيچ شباهتي به طعم واقعي پرتقال و يا انگور ندارد و در واقع طعمي متفاوت با نام فريبنده طعم طبيعي پرتقال يا انگور به مشتري عرضه مي شود.
به گفته دبیر انجمن تغذیه شهر بهتر است آب ميوه را بصورت تازه و طبيعي در منزل تهيه كرد و تيترهاي تبليغاتي مندرج بر روي آب ميوه هاي صنعتي مانند آبميوه صد در صد طبيعي را نبايد از نظر ارزش غذايي ،مترادف با آبميوه تازه و خانگي ، دانست .
دکتر سریزدی خاطرنشان کرد: در اين ميان صنايع دوستدار سلامت نيز مي توانند بر روي بسته بندي محصول خود اين شعار تبليغاتي موثر و مبتني بر اخلاق را درج كنند كه : اين محصول از نظر ويتامين و ارزش غذايي ، با آب ميوه تازه و طبيعي خانگي ، برابري نمي كند !
وی افزود: نمونه مشابه اين صداقت در گفتار را مي توان بر روي قوطي هاي شير خشك مشاهده كرد كه تاكيد مي كند براي شيرخوار ،هيچ غذايي بهتر از شير مادر نيست ! كه پر واضح است اين شعار مشتري مدارانه ، بي درنگ احترام و تكريم مصرف كننده را نسبت به شخصيت متعالي توليدكننده ،برمي انگيزد.