مخبر دزفولي خبر داد:
بررسي سند تحول نظام آموزشي كشور در شوراي عالي انقلاب فرهنگي
خبرگزاري فارس: در جلسه امشب شوراي عالي انقلاب فرهنگي سند تحول نظام آموزشي كشور مطرح و مباني و فلسفه تعليم و تربيت مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، محمدرضا مخبر دزفولي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي، بعد از جلسه امشب اين شورا كه به رياست محمود احمدينژاد تشكيل شد، اظهار داشت: در ابتداي جلسه كه به موضوع سند تحول نظام آموزشي كشور اختصاص داشت، كارشناسان و محققين مرتبط، نتايج كارشان را ارائه كردند و شورا نيز پس از اصلاحاتي كه روي آن انجام داد مقرر كرد ادامه بررسي به جلسه بعد موكول كرده و براساس چارچوبي كه تدوين شده وارد موارد سند تحول شود.
وي افزود: اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي از دقتنظر و اتقان خوبي كه در تدوين مباني و اصول مرتبط با نظام تعليم وتربيت در اين سند شده است، اظهار رضايت كردند.
بر اساس اين گزارش، سند تحول نظام آموزشي كشور در يك تقسيمبندي كلي حاوي 2 بخش "مباني نظري " و "سند تحول راهبردي " است كه بنيانهاي نظري و مباني نظري نيز شامل 3 قسمت " فلسفه تعليم و تربيت در جمهوري اسلامي ايران "، "فلسفه تعليم و تربيت رسمي و عمومي " و "رهنامه " است كه در جلسه امشب شوراي عالي انقلاب فرهنگي بخش فلسفه تعليم و تربيت مورد بررسي قرار گرفت.
در بخش فلسفه تعليم و تربيت از چيستي، چرايي و چگونگي تربيت سخن گفته شده است كه تربيت از نظر معارف ديني چيست؟ و براي تبيين چيستي، به مباني اساسي پرداخته شده است؛ "هستيشناسي "، "انسانشناسي "، "معرفتشناسي " و "دينشناسي " و بر اساس آن ويژگيهايي براي تعريف تربيت مطرح شده است كه تك تك واژههاي آن مبتني بر مباني برآمده از آيات، روايات و يافتههاي علمي و پژوهشي است.
انتهاي پيام/