0

تشكيل شركت مشترك ايراني-اروپايي براي طراحي پلت‌فرم ملي خودرو

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

تشكيل شركت مشترك ايراني-اروپايي براي طراحي پلت‌فرم ملي خودرو

89/11/26 - 11:54
شماره:8911260437
نسخه چاپي ارسال به دوستان
عضو هيئت مديره انجمن قطعه سازان خبر داد:
تشكيل شركت مشترك ايراني-اروپايي براي طراحي پلت‌فرم ملي خودرو

خبرگزاري فارس: عضو هيئت مديره انجمن سازندگان قطعات خودرو از مذاكره توليد كنندگان ايراني با يك شركت اروپايي براي طراحي و توليد پلت فرمهاي ملي خودرو خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، بهرام شهرياري در يك نشست خبري اظهار داشت: براي طراحي پلت فرمهاي ملي با يكي از بزرگترين طراحان خودروي دنيا در حال مذاكره‌ايم و در همين رابطه نيز نمايندگان خودروساز ايراني در سفري به اروپا اين مسئله را پيگيري كردند.


وي با اشاره به مصوبه وزارت صنايع براي طراحي دو پلت‌فرم ملي توسط شركت‌هاي خودروساز و توليد 3 مدل خودرو بر روي هر كدام از اين پلت‌فرم‌ها، افزود: به منظور طراحي پلت‌فرمهاي ملي، يك شركت مشترك با حضور سهامداران ايراني و اروپايي تشكيل خواهد شد.


عضو هيئت مديره انجمن قطعه سازان، اعلام جزئيات مربوط به اين موضوع را به آينده‌اي نزديك موكول كرد و گفت: علاوه بر اين، شركت سايپا نيز براي توليد يك خودروي مشترك با قطعه سازان اعلام آمادگي كرده است.


وي در ادامه با اشاره به تأثير وضع تعرفه مناسب در حمايت از صنعت خودروسازي، گفت: تعرفه، ديوار قابل اطميناني نيست و بالاخره پايين خواهد آمد.


به گفته شهرياري، تعرفه واردات خودرو فقط براي يك دوره حمايتي وجود خواهد داشت و با پيوستن ايران به سازمان تجارت جهاني بايد به سمت كاهش تعرفه‌ها حركت كنيم.


وي تأكيد كرد: نگاه ما فقط حفظ تعرفه در يك سطح بالا نيست بلكه معتقديم تعرفه واردات خودرو بايد متناسب با ساير بخش‌ها تغيير كند.


وي افزود: براي ارتقاء صنعت خودرو نيازمند مشاركت طرف‌هاي خارجي در توليد داخل هستيم و معتقديم نيازي نيست تعرفه فقط حفظ شود و يا افزايش يابد، بلكه بايد متناسب با ساير عناصر كاهش يابد.


شهرياري، مشاركت شركت‌هاي قطعه ساز در توليد محصول را عاملي براي كاهش قيمت تمام شده و افزايش كيفيت عنوان كرد و گفت: اقتصاد دولتي نمي‌تواند كشور را توسعه دهد زيرا دولتي‌ها براي هر اقدامي نيازمند دريافت مجوز هستند و اين مسئله چالش‌هاي زيادي را ايجاد مي‌كند.


به گفته وي، مشكلات ايجاد شده در توليد تندر90 بيشتر به دليل درگيريهاي بخشهاي دولتي مربوطه بوده است، نه بخش خصوصي.


عضو هيئت مديره انجمن قطعه سازان با تأكيد بر لزوم خصوصي سازي كامل در صنعت خودروسازي، گفت: اتاق بازرگاني به عنوان پارلمان بخش خصوصي مي‌تواند نقش مؤثري در تصميم‌گيري‌هاي اقتصادي كشور داشته باشد و در اين زمينه حضور صنعتگران در هيئت نمايندگان اتاق بسيار مؤثر خواهد بود.

 
 
سه شنبه 26 بهمن 1389  12:04 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها