نخستين كارگاه آموزشي اختلالات يادگيري دانشآموزان ظهر امروز در سالن اجتماعات مركز آموزش و پرورش ناحيه 2 قم برگزار شد.
اين كارگاه آموزشي با هدف افزايش آگاهي معلمان در خصوص اختلالات يادگيري دانشآموزان، نحوه ارتباط با مركز اختلالات يادگيري و ارتباط متقابل با آنها و معرفي دانشآموزاني كه دچار اختلالات يادگيري هستند به مراكز اختلالات يادگيري برگزار شد.
در اين مراسم 370 نفر از معلمان از معلمان مقطع اول و دوم ابتدايي حضور داشتند و با اصول و نحوه برخورد با مشكلات دانشآموزان آشنا شدند.
مسئول مركز اختلالات يادگيري ناحيه 2 آموزش و پرورش استان قم در اين مراسم اظهار داشت: دانشآموزاني كه در يك يا چند فرآيند رواني پايه مانند درك، احساس و حافظه دچار مشكل هستند، دانشآموزاني هستند كه دچار اختلالات يادگيري هستند.
وي ادامه داد: اين دانشآموزان «هوشبهر حركتي» هستند، اما از لحاظ حواس، بينايي، بويايي مشكلي ندارند و تفاوتي از لحاظ جسماني و حواس با ديگر دانشآموزان ندارند.
مرضيه رحماني بيان اينكه دانشآموزاني كه دچار اختلالات يادگيري هستند، نميتوانند همچون ديگر دانشآموزان در تحصيل موفق باشند، عنوان داشت: اين دانشآموزان از دو طريق يعني روانشناسان و آموزش و پرورش به مراكز اختلالات يادگيري معرفي ميشوند.
وي گفت: بيشترين مراجعات به اين مراكز از طريق آموزش و پرورش است و بيشتر مراجعات مربوط به مقطع ابتدايي ميشود كه پس از معرفي، اين دانشآموزان ارزيابي و كارشناسان مراكز اختلالات يادگيري در جلسات متعدد با آنها تمرين ميكنند.
مسئول مركز اختلالات يادگيري ناحيه 2 آموزش و پرورش استان قم بيان داشت: ارزيابي دانشآموزان از طريق آزمونهاي هوش، رواني و حركتي خواهد بود و اينكه چرا دانشآموزان دچار مشكل شدهاند، بررسي ميشود و پس از ارزيابي با توجه به مشكلي كه كودك دارد و نوع يادگيري، مراحل و جلسات آموزش به دانشآموزان مشخص ميشود.