0

محسن هاشمي: شايعه ريزش مترو را خودمان دامن زديم تا پول بگيريم

 
e_nabizadeh
e_nabizadeh
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : مهر 1388 
تعداد پست ها : 356
محل سکونت : تهران

محسن هاشمي: شايعه ريزش مترو را خودمان دامن زديم تا پول بگيريم

روش جالب مديرعامل مترو براي جذب اعتبارات

محسن هاشمي: شايعه ريزش مترو را خودمان دامن زديم تا پول بگيريم

خبرگزاري فارس: محسن هاشمي: شايعه ريزش مترو را خودمان دامن زديم تا پول بگيريم؛ گاهي در كشور براي جذب مسئولان به سوي پروژه ها و گرفتن اعتبارات لازم، احتياج به مقداري جوسازي داريم.


به گزارش خبرنگار "سرويس فضاي مجازي " خبرگزاري فارس، در حالي كه مشكلات مترو طي روزهاي اخير نارضايتي گسترده شهروندان را به دنبال داشت، شهرداري تهران و مسئولين مترو به جاي پاسخگويي به مردم، بحث بودجه را پيش كشيدند تا هم از زير بار مسئوليت شانه خالي كرده باشند و هم توپ را در ميدان حريف سياسي انداخته باشند. بعد از اين فرافكني بود كه در يك سناريوي مشترك، رسانه‌هاي حامي شهرداري تهران، دولت را در جايگاه پاسخ گويي نسبت به مشكلات مترو نشاندند تا تبرئه خود را در حاشيه آن نتيجه بگيرند. 
واگويي حقايق از جانب رييس جمهور در برنامه تهران 20 اما تمام حرف و حديث ها را پايان بخشيد. دكتر احمدي نژاد در مصاحبه تلويزيوني خود در مورد مسائل تهران، از 6 برابر شدن بودجه مترو در دولت نهم و دهم سخن گفت و تصريح كرد: "قبل از اين، مجموع كمك دولت هاي قبلي براي ساخت مترو تا حدودي 100 ميليارد تومان بود اما در اين دولت بيش از 600 ميليارد تومان به مترو كمك شده است. " دولت همچنين اعلام آمادگي كرد تا خود مديريت مترو را در دست بگيرد و يك بار براي هميشه به مشكلات مترو كه تاخيرهاي مكرر و اعتراضات كاركنان را شامل مي شود، پايان بخشد. 
بالا گرفتن انتقادات از متروي تهران و فرافكني مسئولان آن اما موضوع جديدي نيست. بازخواني روند چندين ساله مديريت مترو تصويري روشن از اين دست برخوردها ارائه مي كند. به عنوان مثال سال 78 بود كه حرف و حديث ها در مورد مشكلات مترو و ناكارآمدي مديريت مترو كه چون دانشگاه آزاد پايان ناپذير به نظر مي رسد، بالا گرفت. در عين حال، اخباري مبني بر ريزش تونل هاي مترو منتشر شد كه مشكل را براي مسئولين آن دو چندان مي كرد. 
آن روزها محسن هاشمي، مدير عامل متروي تهران، خود در گفتگو با روزنامه صبح امروز به جوسازي و سياسي كاري هاي مسئولين مترو اعتراف كرد. فرزند هاشمي رفسنجاني با صراحت تمام گفت: "شايعه ريزش مترو را خودمان دامن زديم تا پول بگيريم! " 
او همچنين تاكيد كرد: "گاهي در كشور براي جذب مسئولان به سوي پروژه ها و گرفتن اعتبارات لازم، احتياج به مقداري جوسازي داريم! " در واقع اينكه گفته مي شود مشكل متروي تهران سياسي است و نه فني، واقعيتي است انكارناپذير كه متاسفانه در مصاحبه محسن هاشمي هم بروز دارد. 
هاشمي گفت: "ما هميشه پول مي خواهيم اما به ما كم پول مي دهند بنابراين به بخش اولويت دارمان نمي رسد. ما براي اينكه بتوانيم براي بخش هاي اولويت دارمان پول بگيريم، يك مقدار شلوغ مي كنيم كه آقا دارد مي ريزد و فلان و بهمان. بياييد پول بيشتر بدهيد. بعد اينها مي آيند و مي گويند دردتان چيست و ما دردمان را مي گوييم و پول مي گيريم! " 
محسن هاشمي در مصاحبه خود به همين ميزان هم بسنده نكرد و ادامه داد: "ببينيد! در كشور بعضي وقت ها جذب كردن مسئولان به طرف پروژه ها و گرفتن اعتبارات احتياج به يك مقدار "جو " دارد! " 
سوالي كه وجود اين است كه آيا همه فرافكني هاي آقا محسن و مسئولين مترو از همين جنس است يا مي توان دعواهاي سياسي را هم به آن اضافه كرد و فراموش شدن مشكلات مردم و پاسخگويي به مردم را نتيجه گرفت؟ آيا موضوع تنها فرار از پاسخگويي است؟ 
در اين ميان به نظر اكنون چند سوال ديگر هم وجود دارد كه بايد مسئولين مترو و شهرداري پاسخگوي آن باشند. نخست روند مديريت بودجه مترو طي سال هاي اخير است و ديگر علت فرافكني هاي سياسي و ناكارآمدي هاي موجود.
چهارشنبه 27 آبان 1388  11:15 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها