0

افزايش سر عت قطارها در پروژه‌هاي جديد ريلي به 200 كيلومتر در ساعت

 
ayoub12
ayoub12
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 18320
محل سکونت : خوزستان

افزايش سر عت قطارها در پروژه‌هاي جديد ريلي به 200 كيلومتر در ساعت

 مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور امروز در نشست خبري مديران وزارت راه و ترابري، ‌اذعان داشت: شركت ساخت در ارتباط با احداث خطوط جاده‌اي، ريلي و آزاد‌راهي فعاليت مي‌كند. 
مسعود رهنما افزود: در ارتباط با احداث آزاد‌راه‌ها توفيقات مطلوبي حاصل شده است و در اين بخش در دولت دهم سرعت حركت و اجراي پروژه‌ها بسيار بالا بود. 
مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور با بيان اينكه در دولت دهم سالانه 160 كيلومتر آزاد‌راه افتتاح شد، گفت: اين آزاد‌راه شامل آزاد‌راه قزوين _ رشت، خرم‌آباد _ پل زال، بستان‌آباد_ تبريز، كنار گذر شمالي مشهد و 90 كيلومتر از آزاد‌راه ساوه _ همدان است كه برخي از آنها در حال احداث هستند. 
معاون وزير راه و ترابري با اشاره به اينكه در حال حاضر يك هزار و 700 كيلومتر آزاد‌راه در حال ساخت در كشور داريم، تصريح كرد: هم‌اكنون يك هزار و 600 كيلومتر آزاد‌راه در كشور وجود دارد. 
رهنما ادامه داد: در ارتباط با احداث بزرگراه‌ها در دولت نهم و دهم يك هزار و 904 كيلومتر بزرگراه احداث كرديم كه متوسط احداث سالانه 540 كيلومتر بود. 
مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور با اشاره به اينكه هم‌اكنون 4 هزار و 450 كيلومتر خط ريلي در دست احداث است، گفت: با احداث اين خطوط بخشي از ضعف كشور در هماهنگي خطوط ريلي كاهش مي‌يابد. 
معاون وزير راه و ترابري تصريح كرد: طبق دستور وزير راه و ترابري سرعت 120 كيلومتر بر ساعت در قطارها كلا ممنوع مي‌شود و پس از اين تمامي پروژه‌هاي ريلي براي سرعت 200 كيلومتر بر ساعت اجرا مي‌شود. 

* صاحب‌محمدي: افزايش 10 برابري لكوموتيو‌ها نسبت به ابتداي انقلاب 

بنابراين گزارش در ادامه اين مراسم مديرعامل شركت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران، اظهار داشت: در حال حاضر 22 هزار واگن باري در كشور وجود دارد كه تا قبل از انقلاب اين رقم 12 هزار واگن بود. 
عبدالعلي صاحب‌محمدي ادامه داد: تا سال 1357 نزديك به 800 واگن مسافري در ناوگان ريلي كشور فعال بود كه اين رقم در سال 88 به يك هزار و 700 واگن افزايش يافته است. 
وي خاطرنشان كرد: طول خطوط راه‌آهن در سال 57، نزديك به 4 هزار و 567 كيلومتر بود كه هم‌اكنون اين رقم به 9 هزار و 481 كيلومتر افزايش يافته است. 
مديرعامل شركت راه‌آهن جمهور اسلامي ايران با بيان اينكه تا سال 57 تنها 60 لكوموتيو در ناوگان ريلي كشور فعال بود، اذعان داشت: اين رقم در حال حاضر به 446 لكوموتيو افزايش يافته است. 
وي تصريح كرد: تناژ بار در سال 1357 حدود 6.5 ميليون تن بود كه اين رقم هم‌اكنون به 33 ميليون تن افزايش يافته است. 

10750403264581828474.jpg

دوشنبه 11 بهمن 1389  12:13 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها