0

موها هم گرسنه می‌شوند؟

 
alimoradis
alimoradis
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : آذر 1389 
تعداد پست ها : 7040
محل سکونت : آذربايجان غربي

موها هم گرسنه می‌شوند؟

 
موها هم گرسنه می‌شوند؟

اكرم جوانمرد، متخصص پوست و مو: موها نیز گرسنه می‌شوند. مو اگر تغذیه نشود، هرگز رشد نخواهد كرد. موی گرسنه ظاهر شفاف و سالم موهای تغذیه شده را ندارد.

پوست سر به چه موادی احتیاج دارد؟
پوست سر برای تولید فولیكول (جوانه) مو نیاز به دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی مخصوص دارد.  به منظور بررسی این نیاز با استفاده از اصول و تكنیك‌های علمی باید گفت پوست سر برای تولید جوانه‌های تازه مو به مقدار فراوان اسید ریبونوكلئیك (RNA) جهت ساخت پروتئین‌های مناسب برای رشد مو نیاز دارد.  دستیابی به این هدف تنها زمانی میسر است كه فرد بتواند ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز جهت ساخت این نوع اسید نوكلئیك یا همانRNA را تامین كند.  ویتامین B۱۲، روی و اسیدفولیك برای رسیدن به این هدف از اجزای ضروری هستند.  سایر مواد مورد نیاز نیز عبارتند از:
- منگنز و آهن كه هر دو برای تولید گلیكوژن كافی كه ماده مغذی و رشددهنده مو است، ضروری هستند.
چگونه می‌توان این مواد را دریافت كرد؟
شما قادر هستید تمام منگنز مورد نیاز خود را با مصرف غلات كامل مثل گندم كامل و دانه‌های خشك گیاهی مثل گردو، بادام، فندق و. . . كسب كنید.
از سایر منابع غذایی حاوی منگنز می‌توان به صدف ماهی، شیر و دل و جگر و قلوه اشاره كرد.  آهن كه جزو مهم و اساسی در ساختمان خون است، برای سلامتی موها نیز ضروری است.  این ماده در اغلب منابع پروتئینی یافت می‌شود، مخصوصا جگر یك منبع غذایی غنی از آهن است.  از سایر منابع می‌توان به صدف ماهی اشاره كرد. اگر فردی خام‌خوار هستید می‌توانید آهن مورد نیاز خود را از سویا، لوبیا، لوبیاچیتی، نخودفرنگی، عدس و ملاس ویژه قند كسب كنید.
میوه‌های خشك شده و غلات كامل به صورت نان نیز دارای آهن هستند.
بهترین منابع غذایی ویتامین B۱۲ نیز عبارتند از مواد پروتئینی‌ای كه منبع حیوانی دارند مثل گوشت قرمز، جگر، قلوه، شیر، تخم‌مرغ، ماهی، اسید فولیك و بخشی از گروه ویتامین B كه كمپلكس است. بدن به این ماده نه‌تنها برای رشد مو بلكه برای بسیاری از اعمال حیاتی خود نیاز دارد.  بهترین منبع غذایی اسیدفولیك جگر و صدف ماهی است. اگر چنین منابعی در دسترس شما نیست از مصرف عدس یا جوانه گندم غافل نشوید.  شما همچنین می‌توانید ویتامین B۱۲ را در منابعی چون سبزی‌های پربرگ سبز، كلم بروكلی و گل‌كلم بیابید.  روی نیز از مصرف دانه‌های خشك گیاهی، جگر، صدف ماهی، سبوس گیاهان و آب تره به دست می‌آید.  بنابراین هر زمان كه موهای خود را شستید یك ساندویچ سبزی هم مصرف كنید. شما خود را با اسفناج یا جگر تغذیه كرده و سپس ببینید چگونه مویتان سالم، خوش حالت و شفاف‌تر خواهد شد.  لازم به ذكر است در هفته مجاز به مصرف یك تا دو وعده جگر هستید.

منبع:فرهيختگان

پنج شنبه 7 بهمن 1389  2:06 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها