0

اجراي 178طرح براي ارتقاي كيفيت محصولات ايران خودرو

 
ayoub12
ayoub12
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 18320
محل سکونت : خوزستان

اجراي 178طرح براي ارتقاي كيفيت محصولات ايران خودرو

 كيانوش پورمجيب افزود: در حال حاضر تمام محصولات سواري ايران به رده كيفي خوب و خيلي خوب ارتقا يافته‌اند و بر اساس آيين نامه ابلاغي وزارت صنايع، تا سال 1390 كيفيت خودروها از رده حداقل قابل قبول به قابل قبول، خوب و خيلي خوب ارتقاء مي يابند. 
وي از ارتقاي كيفي پژو 405 به رده خيلي خوب تا يك ماه آينده خبر داد و اظهار داشت: در پي تشكيل كميته عالي كيفيت و تدوين برنامه‌هاي جهشي در اين زمينه، سال گذشته نيز 117 پروژه به اجرا در آمد كه ضمن رشد 30 درصدي كيفيت محصولات در نتيجه اين پروژه‌ها، كيفيت روآ، دو رتبه افزايش پيدا كرد. 
پورمجيب ارتقاي كيفي محصولات ايران خودرو به رده‌هاي كيفي خوب و خيلي خوب را از اهداف ايران خودرو عنوان كرد كه با تحقق آن اين شركت از اهداف وزارت صنايع در زمينه ارتقاي كيفيت نيز فراتر رفته است. 
معاون كيفيت ايران خودرو افزود: بر اساس برنامه وزارت صنايع، قطعه سازاني كه رتبه كيفيتي آن‌ها "C " باشد تا نيمه سال 90 بايد به گريد بالاتر ارتقا يابند، در غير اين صورت از شبكه تامين حذف خواهند شد. 
وي تعداد قطعات ورودي به ايران خودرو در روز را 16 ميليون قطعه ذكر كرد و گفت: اين پروسه با سيستم‌هاي تضمين كيفيت به اجرا در مي‌آيد. 
وي از اجراي استانداردهاي "ايزو تي.اس " و "اس.كيو.اي " براي تمامي سازندگان خبر داد كه بر اساس آن بايد تمامي فرايند آنها به تاييد ايران خودرو برسد و تست‌هاي لازم در مورد قطعات انجام گيرد كه در صورت معيوب بودن قطعه، 5 درصد قيمت فروش آن جريمه به سازنده تعلق مي‌گيرد. 
پورمجيب از اجراي سيستم جريمه از تيرماه سال جاري خبر داد و گفت: تاكنون 600 ميليون تومان جريمه براي قطعه سازان اعمال شده كه البته اين ميزان شامل قطعات شبكه خدمات پس از فروش نمي‌شود. 
معاون كيفيت ايران خودرو افزود: در راستاي تحقق تصميم وزارت صنايع مبني بر ايجاد يك نمايندگي به ازاي هر 4 هزار خودرو، 600 نمايندگي جديد در دستور كار ايران خودرو قرار گرفته كه 250 مورد آن امسال و 350 مورد آن سال آينده به بهره برداري مي‌رسد و از اين تعداد تا كنون 120 نمايندگي افتتاح شده است. 
پورمجيب هدف گذاري تامين قطعات OEM در شبكه توزيع قطعات يدكي تا پايان امسال را 85 درصد ذكر كرد و گفت: افزايش تعداد نمايندگي‌هاي داراي رتبه يك در شبكه از يك نمايندگي به 41 نمايندگي از ديگر دستاوردهاي ايران خودرو در شبكه خدمات پس از فروش است. 
پورمجيب افزود: در همين راستا، نمايندگي‌هاي داراي رتبه 4 از تمامي زنجيره خدمات پس از فروش حذف مي‌شوند. 
وي كسب 69 امتياز و رتبه اول توسط ايساكو در نيمه اول سال جاري در سراسر كشور را از ديگر موارد ارتقاي كيفيت خدمات پس از فروش ايران خودرو ذكر كرد و گفت: در مورد شاخص سي 100 در سال جاري 30 درصد بهبود نسبت به سال گذشته حاصل شده و هدف سال آينده وزارت صنايع نيز تامين شده است. 
معاون كيفيت ايران خودرو افزود: تمام برنامه‌هاي كيفيتي در سراسر زنجيره ارزش از تامين قطعات تا خدمات پس از فروش ايران خودرو توسط كميته عالي كيفيت كه از سال گذشته تشكيل شده، هدايت مي‌شود. 
وي تصريح كرد: پنج كميته فرعي شامل كيفيت توليد محصولات، كيفيت خدمات پس از فروش، كيفيت فروش، سيستم‌ها و ساپكو نيز تحت پوشش كميته عالي هستند. 

10750403264581828474.jpg

یک شنبه 3 بهمن 1389  9:43 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها