0

شما به چند ساعت خواب نیاز دارید؛ محاسبه کنید

 
fatemeh_75
fatemeh_75
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1388 
تعداد پست ها : 9490
محل سکونت : اصفهان

شما به چند ساعت خواب نیاز دارید؛ محاسبه کنید

شما به چند ساعت خواب نیاز دارید؛ محاسبه کنیدسلامت نیوز: داشتن یک برنامه مناسب برای خواب، ابتدا مستلزم این است که بدانیم دقیقا به چند ساعت خواب نیاز داریم؛ سپس می‌توانیم تعیین کنیم که برای برخورداری از یک سلامت خوب، چه زمانی باید بخوابیم و کی باید از خواب بیدار شویم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محققان معتقدند که خواب همانند غذا و آب برای سلامت انسان مهم است. خوابیدن به اندازه کافی می‌تواند از ابتلا به بیماری پیشگیری کرده و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سلامت روانی نیز بشود.

با این حال شمار زیادی از افراد به اندازه کافی نمی‌خوابند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا برآورد می‌کند که حدود یک سوم از بزرگسالان بطور مداوم به اندازه مورد نیاز خود نمی‌خوابند.

همچنین ایجاد یک الگوی سالم برای خواب ممکن است به تعدیل برنامه یا شیوه زندگی نیاز داشته باشد. اگرچه این امر در ابتدا می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما مزایای برخورداری از میزان مناسب خواب، ارزش این تلاش را دارد.

شما به چند ساعت خواب نیاز دارید؛ محاسبه کنید

شما به چند ساعت خواب نیاز دارید؟
اگرچه راهنماییهای کلی برای میزان خواب افراد وجود دارد اما برخی از افراد به دلیل سبک زندگی، وضعیتهای سلامتی و آرایش ژنتیکی خود بیشتر از دیگران به خواب نیاز دارند.


توصیه بنیاد ملی خواب (NSF) برای خواب افراد سنین مختلف توصیه می‌کند در هر 24 ساعت به شرح زیر است:

نوزادان (0 تا سه ماهه): 14 تا 17 ساعت

اطفال (4 تا 11 ماهه): 12 تا 15 ساعت

کودکان نوپا (1 تا دو ساله): 11 تا 14 ساعت

کودکان دبستانی (6 تا 13 ساله): 9 تا 11 ساعت

نوجوانان (14 تا 17 ساله) : 8 تا 10 ساعت

جوانان (18 تا 25 ساله): 7 تا 9 ساعت

بزرگسالان (26 تا 64 ساله): 7 تا 9 ساعت

سالخوردگان (64 ساله و مسن تر): 7 تا 8 ساعت


چگونه به اندازه کافی بخوایم؟

بر اساس گزارش بنیاد ملی خواب، بخواب رفتن افراد بطور متوسط 10 تا 20 دقیقه طول می‌کشد. جدولی که در زیر ارائه شده است می تواند کمک کند تا متوجه شوید که چه زمانی لازم است به رخت خواب بروید تا در شب هشت ساعت خواب داشته باشید. محاسباتی که در این جدول ارائه شده است بر اساس این فرض است که یک فرد برای بخواب رفتن به 15 دقیقه زمان نیاز دارد اما اگر کسی زمان بیشتری طول می‌کشد تا به خواب رود باید زمان خوابیدن خود را بر این اساس تنظیم کنند.

شما به چند ساعت خواب نیاز دارید؛ محاسبه کنید


چرخه‌های خواب
بدن برای اینکه بتواند به خوبی استراحت کند باید در هر شب چند چرخه خواب را از جمله مرحله «حرکت سریع چشم» (REM) و مرحله «حرکت غیر سریع چشم» (non-REM) طی کند.

مراحل خواب

مرحله اول «حرکت غیر سریع چشم» (non-REM) تنها چند دقیقه طول می کشد. در این مرحله تنفس ، ضربان قلب و امواج مغزی شروع به کندشدن می‌کنند.

مرحله دوم «حرکت غیر سریع چشم» (non-REM)، قبل از اینکه بدن وارد خواب عمیق شود، رخ می‌دهد. در این مرحله عضلات شل می‌شوند و دمای بدن افت می‌کند.

مرحله سوم «حرکت غیر سریع چشم» (non-REM)، خواب عمیق است؛ فرد باید به این مرحله از خواب برسد تا احساس استراحت کند؛ تقریبا نیمی از کل زمان خواب ما در این مرحله سپری می‌شود. در این مرحله تنفس و ضربان قلب تا پایین‌ترین حد خود، کند می‌شود.

و اما مرحله مرحله مرحله «حرکت سریع چشم» (REM)، نود (90) دقیقه پس خواب روی می‌دهد. در این مرحله مغز فعال تر می شود و بیشتر رویاهایی که می بینیم در این مرحله رخ میدهد؛ در این مرحله از خواب بازوها و پاها بطور موقت فلج می شوند.

درصورتیکه بدن چند بار در شب این مراحل را طی نکند، ممکن است فرد احساس خستگی و عدم تمرکز داشته باشد.


خواب و کاهش وزن

تحقیقات اخیر نشان می دهد که کمبود خواب باعث افزایش وزن می‌شود. برای مثال بررسی 30 مطالعه نشان داد که ارتباطی میان کمبود خواب و افزایش وزن در کودکان و بزرگسالان وجود دارد مطالعه دیگری نشان داد که احتمال چاق شدن در پرستارانی که 5 ساعت و یا کمتر می‌خوابند نسبت به پرستارانی که بطور متوسط 7 ساعت می‌خوابند بیشتر است.

یک دلیل احتمالی برای این ارتباط این است که خسته شدن می‌تواند فعالیت‌های مغز را به روشی تغییر دهد که به غذا خوردن بیشتر منجر شود. درضمن یک مطالعه نشان داد که کمبود خواب با غذا خوردن احساسی بیشتر و ایجاد مشکل در مدیریت وزن ارتباط دارد.

نتایج یک مطالعه دیگر نشان داد که 4.5 ساعت خواب با افزایش گرسنگی و اشتها در افراد شرکت کننده در این مطالعه ارتباط داشت. درحالیکه افرادی که 8.5 ساعت می‌خوابیدند این مشکل را نداشتند.

بطور کلی مد نظر قرار دادن شبی هفت تا 9 ساعت خواب برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، ایده خوبی است.


خواب و بیماری‌ها

برخورداری از خواب کافی به پیشگیری از ابتلا به برخی بیماری‌ها کمک می‌کند. موسسه ملی قلب، ریه و خون اعلام می‌کند که کمبود خواب میتواند خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت، بیماری کلیه و افسردگی را افزایش دهد. همچنین نخوابیدن خطر آسیب پذیری فرد را افزایش می‌دهد.

بعلاوه خوابیدن بیش از اندازه نیز خوب نیست. یک مطالعه نشان داد درحالیکه کم خوابی خطر ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش میدهد، خوابیدن بیش از هشت ساعت در شب نیز این خطر را بازهم بیشتر افزایش میدهد.


منبع: medicalnewstoday


سلامت نیوز: شما به چند ساعت خواب نیاز دارید؛ محاسبه کنید

دوشنبه 12 خرداد 1399  6:01 PM
تشکرات از این پست
borkhar f_assa ali_81 nazaninfatemeh majid68 zahra_53 mohammad_43
ali_81
ali_81
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1388 
تعداد پست ها : 9625
محل سکونت : اصفهان
سه شنبه 20 خرداد 1399  11:01 AM
تشکرات از این پست
majid68 zahra_53 fatemeh_75
maryam35444
maryam35444
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : تیر 1397 
تعداد پست ها : 433
محل سکونت : خراسان شمالی
سه شنبه 20 خرداد 1399  5:06 PM
تشکرات از این پست
majid68 zahra_53 fatemeh_75
majid68
majid68
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : بهمن 1388 
تعداد پست ها : 3808
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:شما به چند ساعت خواب نیاز دارید؛ محاسبه کنید

زمانی که بدن به پایین‌ترین دمای خود در 6 ساعت خواب نزدیک شده و نیز مقدار «ملاتونین» ترشح شده به حداکثر خود بعد از 4 ساعت خوابیدن برسد، بهترین کیفیت خواب صورت گرفته است. در واقع، کیفیت خواب به الگوهای رفتاری بستگی دارد.

ساعات بیداری طبق نیاز بدن بوده و در نهایت فعالیت‌های روزانه و مصرف مواد غذایی به سلامتی کمک می‌کند تا ساعت درونی بدن منظم شود. خواب آلودگی که معمولاً در میانه روز و بعد از صرف غذا به سراغ افراد می‌آید، جریان ثابتی نیست.

چهارشنبه 21 خرداد 1399  11:53 AM
تشکرات از این پست
zahra_53 fatemeh_75
zahra_53
zahra_53
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مهر 1388 
تعداد پست ها : 26966
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:شما به چند ساعت خواب نیاز دارید؛ محاسبه کنید

خواب نامناسب عوارض گوناگون دارد. مرور ۱۵۳ مطالعه دانشگاهی روی بیش از ۵ میلیون نفر نشان می‌دهد که کم‌خوابی با دیابت، فشار خون، چاقی و نارسایی‌های عروقی و قلبی مرتبط است.

محققان می‌گویند حتی چند شب کم‌خوابی پشت‌سرهم ممکن است یک آدم سالم را به آستانه ابتلای به دیابت برساند. به این دلیل قابلیت کنترل قند خون آدم آسیب می‌بیند.

همچنین واکسن روی آدم‌هایی که کم‌خوابی دارند کمتر اثر می‌کند. کم‌خوابی سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند و امکان ابتلا به بیماری‌های عفونی را بالا می‌برد.

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد آن گروه از شرکت‌کنندگان در این پژوهش که کمتر از هفت ساعت در شبانه‌روز می‌خوابیدند سه برابر بیشتر از کسانی که هفت ساعت یا بیشتر می‌خوابیدند دچار سرماخوردگی می‌شدند.

   http://bayanbox.ir/view/4901804249511124488/talar-koodak.gif

 

 

اصفهان نگین فیروزه ای جهان

پنج شنبه 22 خرداد 1399  11:48 AM
تشکرات از این پست
fatemeh_75
دسترسی سریع به انجمن ها