آیا می دانید مشاغل کوچک باید حدود ۸٪ از درآمد خود را به بازاریابی اختصاص دهند؟
اما صبر کنید ، تحقیقات نشان می دهد که در سال ۲۰۱۷ ، به طور متوسط ۵۱٪ از کل ترافیک وب از جستجوی ارگانیک حاصل شده است.در ادامه مقاله به تفاوت سئو on-page و سئو off-page نیز می پردازیم:
اگر استراتژی بازاریابی مشاغل کوچک شما عمدتاً دیجیتالی است ، باید حداقل ۳ تا ۴٪ برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) هزینه کنید. چالش این است که بیشتر صاحبان مشاغل کوچک درباره بهینه سازی موتور جستجو چیز زیادی نمی دانند.
اگرچه احتمالاً این فایده ایی برای شما نخواهد داشت که چگونه سایت خود را از بالا به پایین جستجو کنید ، اما باید به اندازه کافی بدانید که هنگام خرید برای خدمات مناسب بازاریابی صحبت کنید.
در ابتدایی ترین سطح ، شما باید اصول اولیه در سئو on-page در مقابل سئو off-page و آنچه که هر یک از این بخش های سئو را شامل می شود را درک کنید.
سئو On-page و سئو Off-page چیست؟
در بالاترین سطح ، بهینه سازی موتور جستجو را می توان به On-page و Off-page تقسیم کرد. SEO on-page شامل عواملی است که یک مالک وب سایت می تواند به طور مستقیم در سایت خود دستکاری کند. سئو off-page به سیگنال های دیجیتال در خارج از وب سایت شخصی خود اشاره دارد که بازاریابان می توانند به طور غیرمستقیم روی آن تأثیر بگذارند.
تفاوتهای چشمگیری بین سئو On-page و Off-page وجود دارد که در بخش های بعدی به آنها خواهیم پرداخت. در سطح استراتژیک ، SEO Off-page مشکل و خسته کننده تر از این دو است ، بنابراین ما ابتدا آن را پوشش خواهیم داد.
سئو Off-page چیست؟
بهینه سازی Off-page شامل اقداماتی است که می تواند در خارج از وب سایت واقعی شما برای بهبود رتبه بندی جستجوی ارگانیک شما انجام شود. این اقدامات برای منعکس کردن اعتبار وب سایت شما و مجوز صنعت است. از آنجا که این سیگنال های رتبه بندی موتور جستجو از وب سایت های دیگر به دست می آیند ، به راحتی قابل دستکاری نیستند.
فاکتورهای سئو Off-page
چندین عامل سئو Off-page از سایت وجود دارد ، از جمله:
- -بک لینک به وب سایت شما
- -برندسازی و نام تجاری
- -سیگنال های شبکه اجتماعی
بک لینک
به عنوان رتبه بندی صفحات وب در نتایج موتور جستجو ، به رتبه بندی فکر کنید. اگر می خواهید در صفحه اول باشید ، صفحه شما باید رأی بگیرد. در دنیای Off-page ، به صورت بک لینک ارائه می شوند. بک لینک ها لینکهای وب سایتهای خارجی هستند که کاربران و خزنده های موتور جستجو را به وب سایت شما ارسال می کنند.
بسته به ارتباط و ارزش آنها ، بک لینک ها می توانند بر درجه بندی های ارگانیک شما تا درجه های مختلف تأثیر بگذارند.
شما می توانید معتبرترین بک لینک در جهان را داشته باشید ، اما اگر به سایت یا صنعت شما ارتباطی نداشته باشد ، صفحات شما در رتبه بندی مشکل خواهند داشت.
برندسازی و نام تجاری
برای بسیاری از نوآوری ها و مشاغل کوچک ، برند نام تجاری کلمه ای است که فقط در صورت داشتن سرمایه گذاری در سازمان خود از سرمایه گذار برخوردار است.
در این مورد خاص ، ما شواهد مشخصی داریم كه تأیید می كنیم كه ممكن است یك نام تجاری یكی از مهمترین فاكتورهای سئو خارج از صفحه برای سایت شما باشد. با توجه به الگوریتم پاندا Google.
وقتی صحبت از SEO خارج از صفحه است ، به نظر می رسد ذکر برند به همان اندازه لینک های وب سایت شما مهم هستند.
سیگنال های شبکه اجتماعی
از آنجا که سئو off-page به معنای منعکس کردن ارزش یک سایت در دنیای واقعی است ، منطقی است که داشتن اعتبار اجتماعی در دنیای دیجیتال یک سیگنال رتبه بندی است.
برای نشان دادن اینکه استفاده از سیگنال های اجتماعی برای رتبه بندی های ارگانیک کاملاً نظری نیست ، به مقاله جستجوی محتوای کاربران برجسته در ثبت اختراع شبکه های اجتماعی ، نگاهی بیندازید به ایالات متحده این حق ثبت اختراع بدون خواندن همه چیز ، توانایی Google را برای افزایش رتبه بندی بر اساس آنچه که اتصالات رسانه های اجتماعی شما با ارزش می دانند ، نشان می دهد.
این سیگنال سئو Off-page برای شما چه معنایی دارد؟ هرچه محتوای شما بیشتر شود ، احتمالاً رتبه بیشتری پیدا می کند. شبکه های اجتماعی همچنین پیوندهای nofollow ایجاد می کنند و باعث ایجاد ترافیک واقعی می شوند ، بنابراین حتی اگر نگران بهبود سئوی خود نباشید ، شبکه اجتماعی ترافیک مربوط به سایت شما را به همراه خواهد داشت.
نحوه انجام سئو Off-page
اکنون که از انواع مختلف سئو Off-page اطلاع دارید ، نحوه استفاده از آنها در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را در نظر بگیرید.
متأسفانه ، دستیابی به وب سایت دیگری برای لینک دادن به سایت شما یا ذکر نام تجاری شما ، هیچ اقدامی آسان نیست. در منظر دیجیتال امروز ، مقیاس پذیرترین تکنیک های بهینه سازی موتور جستجوی Off-page کمترین اثربخشی است.
اکثر کارشناسان سئو Off-page به دایرکتوری های محلی یا وبلاگ نویسی مهمان برای ساختن لینک های بک لینک ، کمک می کنند.
ایجاد بک لینک با وبلاگ نویسی مهمان
بلاگ نویسی یکی از موثرترین روش ها برای ایجاد لینک به وب سایت است. این ترفند یافتن وب سایت هایی در صنعت شما است که در رقابت مستقیم با خود شما نیستند و از صاحبان / مدیران سایت سوال می کنند که آیا می توانید مقاله وبلاگ را برای خوانندگان آنها فراهم کنید.
آنها محتوای رایگان برای انتشار مخاطبان خود دریافت می کنند و شما می توانید در هر مقاله ای که به آنها اشاره می کنید، به منابع خودتان استناد کنید و به آنها پیوند دهید. در اینجا چند نکته برای به خاطر سپردن در حین وبلاگ نویسی وجود دارد:
-مقاله شما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد – این بازتابی از برند شما است و ناشر به احتمال زیاد اگر محتوای شما با ارزش باشد، پیوندهایی را برای سئو Off-page حفظ می کند.
-مقاله خود را با لینک ها پر نکنید
-هدف خود را سایتهای قرار دهید که با شما رقابت نمی کنند. در غیر این صورت، تلاش برای جذب رقبا برای تبلیغ ایده های شما معمولاً اتلاف وقت است.
سئو on-page چیست؟
سئو on-page شامل اقدامات مستقیمی است که می تواند در وب سایت شما انجام شود تا رتبه آن در نتایج جستجو نمایش داده های مرتبط بهبود یابد. مثالها شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در محتوای قابل مشاهده و برچسب های متا مانند عنوان صفحه ، تصویر و توضیحات متا می باشد.
۶ فاکتور سئو on-page
سئو on-page به شش عامل اصلی بستگی دارد. بیش از شش عامل وجود دارد ، اما شش مورد زیر ۹۵٪ راه را به دست می آورند.
۱-عنوان صفحه
عناوین صفحه تاکنون مهمترین عامل سئو on-page است. اگر چارچوب سایت شما قابلیت خاصی برای ایجاد عنوان صفحه منحصر به فرد نداشته باشد ، معمولاً از آنچه شما به عنوان نام صفحه در صفحه خود تعیین کرده اید استفاده می کند.
اگر از WordPress به عنوان CMS استفاده می کنید، می توانید به راحتی از افزونه Yoast SEO برای ایجاد عنوان صفحه ای منحصر به فرد استفاده کنید.
HTML برای عنوان صفحه شما در زیر برچسب <head> قرار خواهد گرفت و به شرح زیر خواهد بود:
<title>Your Page Title Here</title>
عنوان صفحه همان چیزی است که در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) و در تب مرورگر در بالای صفحه نمایش شما نشان داده می شود. به همین دلیل ، بهینه سازی عناوین صفحه برای SEO و برای کلیک از طریق کاربر مهم است.
طول عنوان صفحه را زیر ۷۰ کاراکتر نگه دارید و در صورت امکان به ۵۰ نزدیک کنید. این باعث می شود عنوان شما در SERP ها کوتاه نماند ، در حالی که آن را مختصر و جذاب نگه می دارد. بهترین کار این بوده است که در صورت امکان کلمه کلیدی خود را در نزدیکی ابتدای عنوان صفحه قرار دهید. با این وجود ، اگر عنوانی را ایجاد کنید که برای کاربران جذاب باشد و کلمات کلیدی مورد نظر خود را در جایی که طبیعی تر به نظر می رسد ، نتایج بهتری خواهید دید.
۲-برچسب های عنوان
بعد از عنوان صفحه ، برچسب های عنوان (<h1> ، <h2> ، <h3>و غیره) مهمترین فاکتورهای بهینه سازی صفحه بندی هستند. از عناوین صفحه مانند آنچه که می خواهید در یک مقاله استفاده کنید. سرفصل ها باید از یک سلسله مراتب منطقی پیروی کنند.
فقط از یک H1 در صفحه استفاده کنید. صفحه وب شما در مورد یک موضوع سازمان یافته برای شروع است. این به Google و سایر موتورهای جستجو کمک می کند صفحه شما را در مورد چه چیزی تشخیص دهند و بهتر بشناسند.
برخی از بازاریاب ها بدون درک سئو تکنیکال از عناوین برای ویژگی های یک ظاهر طراحی شده خود استفاده می کنند. به عنوان مثال ، بازاریابان محتوا بعضی اوقات وقتی می خواهند با بزرگنمایی، به قسمتی از متن تأکید کنند، از H2 ها استفاده می کنند ، با وجود این که این متن در واقع برای محتوای اصلی صفحه مهم نیست. از این کار خودداری کنید.
۳-استفاده از کلمات کلیدی
استفاده از کلمات کلیدی در صفحه شما دارای اهمیت است. اگر صفحه شما در مورد یک موضوع کلمه کلیدی خاص است ، منطقی است که می توانید از کلمه کلیدی مورد نظر خود و اصطلاحات مربوط به آن در متن صفحه استفاده کنید.
مشابه اصول اولیه، معمولاً بهترین کار این است که کلمه کلیدی هدف خود را در نزدیکی بالای صفحه و انتهای صفحه خود قرار دهید. می توانید از کلمات کلیدی مرتبط در طول صفحه خود استفاده کنید تا از پر کردن کلمات کلیدی در حالی که هنوز از بهترین روشهای سئو on-page پیروی می کنید جلوگیری کنید.
۴-آدرس های اینترنتی یا URL
درج کلمه کلیدی هدف در URL صفحه شما بهترین روش است. این یک عامل مهم برای رتبه بندی در صفحه بود ، اما پیش بینی می شود امروز کمتر از ۱٪ از ارزش سئو در صفحه شما را به خود اختصاص می دهد.
بزرگترین فایده این عمل این است که وقتی شخصی به صفحه شما با URL پیوند می زند، anchor text لینک همچنان کلمه کلیدی هدف صفحه شما را شامل می شود.
۵-تصویر در سئو
سه تصویر اصلی برای با استفاده از اصول سئو وجود دارد:
برچسب alt تصویر به صورت بهینه شده باشد
نام عنوان عکس شامل کلید واژه هدف است
فشرده سازی اندازه عکس بدون آسیب زدن به تجربه کاربری
برچسب یا alt عکس باید شامل کلمه کلیدی باشد و زیر ۱۵ کلمه باشد. بهترین کار در اینجا ، ایجاد یک توصیف صادقانه از تصویر در ضمن کلمه کلیدی هدف شما است. با وجود فن آوری تشخیص تصویر ، تشخیص گوگل در هنگام پر کردن کلید واژه با برچسب alt از تصویر ، و اینکه چه کسی تصویری را برای تجربه کاربری خوب توصیف می کند ، برای گوگل آسان است.
از آنجا که روش های محدود برای بهینه سازی یک تصویر وجود دارد ، از جمله کلید واژه هدف شما در نام پرونده نیز یک عمل خوب است. هنگام بهینه سازی تصاویر در وب سایتی که قبلاً دارای تصاویر بدون نام برای سئو on-page باشد ، این کار دشوار است. باید تصاویر را در دستگاه محلی خود ذخیره کنید ، سپس دوباره آنها را با نام متمرکز بر کلید واژه بارگذاری کنید.
به عنوان آخرین مرحله ، می خواهید قبل از بارگذاری آنها در صفحه وب خود ، تصاویر را فشرده سازی کنید. برای اکثر پرونده های .jpg و .png می توانید از یک ابزار فشرده سازی رایگان تصویر آنلاین استفاده کنید.
۶-توضیحات متا
توضیحات متا در صفحه وب شما قابل مشاهده نیستند ، اما تحت عنوان صفحه شما در نتایج جستجوی ارگانیک نشان داده می شوند. توضیحات متا شما باید در حدود ۳۰۰ کاراکتر باشد و حداکثر آن ۳۲۰ باشد.
بارها ، Google توضیحات متا را از مطالب قابل مشاهده در صفحه شما انتخاب می کند که به بهترین وجه با هدف جستجوگر مطابقت دارد. این احتمالاً بیشترین تأثیر را در استراتژی سئو در تجارت الکترونیک دارد ، زیرا توضیحات متا و توضیحات محصول روی صفحه نقش اساسی در ارزش سئوی کلیه صفحه دارند.
نحوه انجام سئو on-page
بسیاری از عوامل سئو on-page در بالا بیان شد. شما می توانید بهترین کارها را در صفحات مورد نظر خود انجام دهید و در ضمن بلاگ نویسی برای سئو نیز موثر است. شما فقط باید رویکرد خود را برای هدف جستجوگر متفاوت در پشت مباحث کلمات کلیدی خود تنظیم کنید.
طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد.این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.