0

رژیم فستینگ یا روزه داری متناوب چیست؟

 
ariya7
ariya7
کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت : اسفند 1397 
تعداد پست ها : 22

رژیم فستینگ یا روزه داری متناوب چیست؟

روزه داری متناوب یک رژیم غذایی نیست بلکه یک الگوی غذا خوردن است

 

 Intermittent Fasting00

 

 

شاید شما هم یکی از افرادی باشید که به دنبال داشتن اندامی متناسب و سالم هستید و تا کنون رژیم های زیادی را امتحان کرده اید. امروز شما را با رژیم فستینگ یا روزه داری متناوب آشنا خواهیم کرد. جالب است بدانید بسیاری از سلبریتی ها هم این رژیم را امتحان کرده اند و به نتیجه دلخواهشان رسیده اند.


روزه داری متناوب چیست؟

روزه داری متناوب یک رژیم غذایی نیست بلکه یک الگوی غذا خوردن است. در این اگو، وعده های غذایی با آگاهی و هدف، حذف می شوند. به طور کلی روزه داری متناوب به این معنی است که شما کالری روزانه خود را در یک پنجره زمانی مشخص دریافت می کنید و بعد از آن یک پنجره طولانی تر هیچ غذایی نمی خورید.
این الگلوی غذایی به شما در کاهش وزن بسیار کمک می کند و دلیل اصلی آن این است که موجب می شود کالری کمتری در طول روز مصرف کنید. طبق مطالعاتی که در سال 2014 انجام شد، رژیم فستینگ 3 تا 8 درصد در کاهش وزن افراد موثر بود و افرادی که در این بررسی مورد مطالعه قرار گرفته بودند، اندازه دور کمرشان 4 تا 7 درصد کاهش یافت.
همان طور که می بینید، روزه داری متناوب می تواند راه مناسبی برای کاهش وزن باشد. علاوه بر این، رعایت این الگوی غذایی موجب بهتر شدن سوخت وساز بدن و در نتیجه پیشگیری از بسیاری از بیماری ها می شود. پس با ما همراه باشید تا در ادامه شما را با 6 نوع رژیم فستینگ یا همان روزه داری متناوب آشنا کنیم.


1. رژیم 16/8

در این الگو، شما باید 14 تا 16 ساعت درروز چیزی نخورید و در 8 تا 10 ساعت باقی مانده می توانید غذا بخورید. در بازه زمانی که مجاز به غذا خوردن هستید بهتر است 2 تا 3 وعده غذایی داشته باشید. این الگوی غذایی را "مارتین برکان" متخصص تناسب اندام ابداع کرده است.
رعایت این الگوی غذایی کار تقریبا ساده ای است . به این ترتیب که با نخوردن چیزی بعد از شام و همچنین نخوردن صبحانه به هدف 14 تا 16 ساعت غذا نخوردن می رسید. مثلا شام را 8 شب میل کنید و تا فردا ظهر ساعت 12 چیزی نخورید. با این کار 16 ساعت غذا نخورده اید . خانم ها می توانند این بازه زمانی را به 14 تا 15 ساعت کاهش دهند. به یاد داشته باشید که در زمان هایی که مجاز به خوردن هستید، رژیم غذایی سالم و مفید داشته باشید و از خوردن هله هوله و غذاهای پر کالری دوری کنید. مصرف پروتئین به همراه کربوهیدرات کم به شما در این رژیم بسیار کمک خواهد کرد.


2. رژیم پنج: دو

در این الگو 5 روز در هفته به طور معمول و عادی غذا می خورید و در 2 روز دیگر کالری مصرفی تان را تا 500 یا 600 کالری کاهش دهید. زنان 500 کالری و مردان 600 کالری. این روش، روش "مایکل موسلی" پزشک و روزنامه نگار ایتالیایی است.
می توانید در روز های دوشنبه و پنج شنبه دو وعده کوچک غذایی (250کالری برای زنان و 300 کالری برای مردان) داشته باشید و در سایر روزها به طور معمول غذا بخورید.


3. خوردن، نخوردن، خوردن

در این الگو 1 یا 2 روز در هفته به مدت 24 ساعت چیزی نخورید. این زمان 24 ساعته میتواند از شام تا شام، از صبحانه تا صبحانه و یا از نهار تا نهار باشد. به یاد داشته باشید که در زمان هایی که مجاز به خوردن نیستید، می توانید آب ، قهوه و یا سایر نوشیدنی های بدون کالری بنوشید، اما غذای جامد نه. این روش را "براد پیلون" متخصص تناسب اندام ابداع کرده است.


4. فستینگ یک روز در میان

...


5. رژیم جنگجو

...


6.حذف اختیاری وعده های غذایی

...

 

سایت مرجع : رژیم فستینگ یا روزه داری متناوب چیست؟

این مطلب توسط تیم تخصصی اکسیر ترجمه و گردآوری شده است و تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله متعلق به مجله اکسیر میباشد.
هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ( www.eksir.net ) و درج لینک مطالب غیرقانونی بوده و مورد پیگرد قرار میگیرد.

یک شنبه 12 اسفند 1397  1:47 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها