1- اعتبار سایت
سایت مقصدی که قصد دارید رپورتاژ خبری را بر روی آن قرار دهید باید جایگاه مناسبی از دید موتورهای جستجو داشته باشد تا بتوانید انتظار نتایج مثبتی از انتشار آن داشته باشید. سایتهای خبری معمولاً بهترین گزینه هستند و سرعت ایندکس شدن مطالبی که بر روی آنها قرار میگیرد، بیشتر از سایر سایتها است.
2- زمینه فعالیت
اگر رپورتاژ آگهی در سایتهایی که حوزه فعالیت مشترکی با همدیگر دارند منتشر شود، به دلیل همپوشانی مخاطبان هدف، تأثیر لینکها بر روی مخاطبان سایت دوچندان میشود.
3- رعایت حداکثر تعداد بک لینک مجاز
این که در رپورتاژ خبری، یک لینک بخصوص، بیش از حد مجاز تکرار شده باشد نه تنها تأثیر مثبت در عملکرد سایت ندارد بلکه ممکن سایت توسط موتورهای جستجو حتی جریمه هم بشود و جایگاهی که تا امروز به دست آورده بود را از دست بدهد.
منبع سورس: آرمانیک ، مدیروب