به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه اطلاعرسانی بازرگانی ایران (شابا)، مهرداد جلالیپوربا بیان اینکه برندسازی در حوزه برخی محصولات خاص (عمدتاً محصولات سبد صادراتی) مانند زعفران، پسته، خاویار، خرما، فرش و ... مطرح است، افزود: ثبت اولیه نشان این محصولات را در بازارهای هدف اصلی دنبال می کنیم.
وی گفت: تلاش می کنیم محصول زعفران با برند ایرانی به بازارهای خارجی عرضه شود.
مدیرکل توسعه صادرات کالای سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: برند ملی نشان دهنده خالص بودن محصول، وابستگی کامل آن به ایران و جعلی نبودن کالا خواهد بود و در حوزه تبلیغات بنگاهها بسیار تاثیرگذار است.
جلالی پور خاطرنشان کرد: برآورد میشود 30 تا 40 شرکت های فعال صادراتی در بخش زعفران و خرما نشان ملی را دریافت کنند.