0

خودروسازان بدون اجبار پروژه های سودده قدیمی را کنار نمی گذارند

 
khodaeem1
khodaeem1
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 89277
محل سکونت : خراسان رضوی

خودروسازان بدون اجبار پروژه های سودده قدیمی را کنار نمی گذارند

خودروسازان بدون اجبار پروژه های سودده قدیمی را کنار نمی گذارندمعاون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اظهار داشت: خودروسازان بدون سیاست‌های اجباری پروژه‌های سودده قدیمی را کنار نمی‌گذارند.

 

به گزارش ایسنا، فرهاد دلیری معاون توسعه سرمایه گذاری های صنعتی سازمان ایدرو در پاسخ به این مساله که بسیاری معتقدند قیمت خودرو در ایران اعم از خودروهای داخل و خودروهای وارداتی بالاست، گفت: خیر قیمت خودرو در ایران گران نیست، و مقایسه باید درست انجام شود. چرا که برخی از کشورها صرفا مصرف‌کننده هستند و هیچ‌گونه عوارض و مالیاتی بر واردات آنها در نظر گرفته نمی‌شود. لذا قیمت خودرو باید در ایران نسبت به کشورهای تولیدکننده و صنعتی مقایسه شود.

 

دلیری ادامه داد: در این کشورها اگر بخواهید از کشورهای صنعتی خودرو خریداری کنید قیمت‌ها بسیار بالاست ولی آن کشور برای صادرات به کشورهای دیگر نه عوارض و نه مالیات در نظر می‌گیرد، بلکه سیاست‌های تشویقی را نیز مدنظر قرار می‌دهد.  

 

به گفته وی، اگر بخواهیم در ایران نیز همانند کشورهای صنعتی رفتار کنیم برای صادرات باید مالیات از خودروساز نگیریم و از آن‌ها با در نظر گرفتن سیاست‌های تشویقی حمایت کنیم. برای همین اگر خودمان را با ژاپن، آلمان و فرانسه مقایسه کنیم می‌بینیم که قیمت خودرو بالا نبوده و رقابتی است.

 

این مقام مسئول به مقاومت خودروسازان در برابر تغییر مدل های قدیمی تر، اما سودده اشاره کرده و گفت: شرکت‌های تولیدکننده خودرو تا زمانی که سیاست‌های اجباری تدوین نشده و تاریخ معینی برای تغییر مدل تولید برای آنها ابلاغ نشود، پروژه‌های سودده قدیمی را کنار نمی‌گذارند. با این حال زمان و سیاست اجباری مدنظر تعیین شده و خودروسازان باید تولیدهای خود را با تصمیم‌های اعلامی وفق دهند.

 

سال گذشته صحبت‌های مختلفی درباره توقف خط تولید پراید و پژو ۴۰۵ مطرح شد اما در نهایت این مساله عملی نشد و مسئولان تصمیم گرفتند تا دی‌ماه سال ۱۳۹۷ این فرصت را در اختیار خودروسازان قرار دهند تا در صورت تغییر پلتفرم و افزایش استانداردها از ۵۲ مورد به ۸۳ مورد، خودروهای مدنظر به حیات‌شان ادامه دهند. دلیری در این رابطه به ایسنا گفت: در فاصله دو ساله تعیین شده باید از یورو ۴ به یورو ۵ و پس از آن به یورو ۶ برسیم و قطعا خودروهای پراید و ۴۰۵ با شرایط فعلی امکان ادامه‌ تولید پس از آن سال را ندارند. 

 

گفتم که خدا مرا مرادی بفرست ، طوفان زده ام راه نجاتی بفرست ، فرمود که با زمزمه ی یا مهدی ، نذر گل نرگس صلواتی بفرست

دوشنبه 18 اردیبهشت 1396  10:01 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها