0

راه هایی اثبات شده برای کم کردن نگرانی های روزمره

 
khodaeem1
khodaeem1
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 89277
محل سکونت : خراسان رضوی

راه هایی اثبات شده برای کم کردن نگرانی های روزمره

راه هایی اثبات شده برای کم کردن نگرانی های روزمره

 

چاره چی/ روزانه موضوعات مختلفی وجود دارند که می توانند موجب اضطراب و نگرانی ما شوند از درگیری های کاری گرفته تا زندگی شخصی و … اما شما باید بتوانید مهارت این را داشته باشید که نوع نگرانی هایتان را تشخیص دهید و برای آنها برنامه ریزی کنید در ادامه به چند راه مفید برای کاهش نگرانی و استرس روزمره می پردازیم.

 
دیدتان را به واقعیت نزدیک کنید
گاهی اوقات روی موضوعاتی دچار اضطراب و نگرانی می شویم که به طور کلی از کنترل ما خارج است و نمی توانیم آنها را مدیریت کنیم این کار موجب می شود نگرانی ها بزرگتر از آنچه هستند به نظر بیایند بنابراین قبول کنید که برخی موضوعات در کنترلتان نیستند و نباید به آنها فکر کنید.

روی نقاط مثبت متمرکز شوید
زمانی که اتفاق بدی برایتان افتاد سعی کنید نکات مثبت آن را پیدا کنید در این صورت بهتر می توانید آن مساله را برای خودتان حل و فصل کنید مثلا زمانی که در نتایج آزمایش نشان داد که شما یک بیماری دارید به این فکر کنید که اگر دیر اقدام می کردید شاید اتفاق بدتری می افتاد این کار نگرانی شما را کمتر می کند.

تا جایی که می توانید کارها را به تعویق نیاندازید
روانشناسان معتقدند عقب انداختن کارها می تواند موجب افزایش نگرانی شما در ارتباط با کارهایتان شود معمولا همه ما تا زمانی که کارهایمان دردسر ساز نشوند آنها را عقب می اندازیم و هر چه آنها را عقب تر بیاندازیم سخت تر و نگران کننده تر می شوند در حالیکه سختی هر کاری تنها شروع آن است.

زودتر بخوابید
کم خوابی یکی از مهم ترین عوامل در افزایش استرس و نگرانی است و می تواند استرس شما را تشدید کند اگر دچار اضطراب پیش از خواب هستید و دیر به خواب می روید نگرانی هایتان و کارهایی را که می خواهید در روز بعد انجام دهید روی یک کاغذ یادداشت کنید تا از ذهن تان خارج شود .

 

گفتم که خدا مرا مرادی بفرست ، طوفان زده ام راه نجاتی بفرست ، فرمود که با زمزمه ی یا مهدی ، نذر گل نرگس صلواتی بفرست

چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396  12:33 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها