0

پیام حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی در ذکر فضایل و مناقب امام حسین (ع)

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پیام حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی در ذکر فضایل و مناقب امام حسین (ع)

پیام حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی در ذکر فضایل و مناقب امام حسین (ع)

پیام حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی (دامت برکاته) در ذکر فضایل و مناقب امام حسین (علیه السلام) را از نظر می گذرانیم .

پیام حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی در ذکر فضایل و مناقب امام حسین (علیه السلام)به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛پیام حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی (دامت برکاته) در ذکر فضایل و مناقب امام حسین (علیه السلام) را از نظر می گذرانیم .

 

امام حسين (ع) مجرای كوثر رسالت و مصداق خير كثير

 

 خصيصه امام حسين (عليه‌السلام) در بين اختران سپهر عصمت و طهارت اين است كه مجراي كوثر رسالت و خير كثير نبوّت و ولايت و امامت است، زيرا كوثر كه به معناي عطاي كثير الهي است و بشارت آن از سوره كوثر استنباط مي شود، داراي مصاديق فراوان علمي و عيني است، ليكن به شهادت ذيل آن كه دشمنِ عنود، رسول گرامي را اَبْتَر مي داند و همين ذيل در مقام تحديد است، داراي مفهوم خواهد بود. 

 

منطوق آيه، اَبْتر و منقطع النسل بودن دشمن لَدُودِ پيامبر گرامي اسلام است و مفهوم آن، متّصل النسل بودن رسول گرامي است، و مقصود از دوام نسل، صرف تداوم نسب شناسنامه اي نيست، چون اگر فرزند پيامبري نظير پسر نوح يا فردي عادي و بي تفاوت باشد، آن پيامبر از جهت ولايت و مقام معنوي عقيم و اَبْتر است، هرچند از نظر شناسنامه وَلود و صاحب نسل باشد.

 

 ترسيم خلاصه هويت امام حسين (ع)

 

خلاصه هويّت امام حسين (عليه‌السلام) را مي توان چنين ترسيم كرد:

آن حضرت همتاي قرآني است كه نه تنها وَريثِ صُحُف گذشته است، بلكه مُهَيْمِنِ بر آنها است.

 

وارث همه انبيا و اوليايي است كه مأمور نهضت الهي بوده اند؛ لذا هنگام خروج از مدينه آيه اي را تلاوت كرد كه يادآور خروج حضرت كليمِ خدا از مصر بود، و زمان ورود به مكّه آيه اي را قرائت كرد كه تذكره ورود حضرت موسي (عليه‌السلام) به مَدْيَن بود، و در بين راه كربلا جريان شهادت حضرت يحيي و بريدن سر او را به خاطر مي آورد و پيوند ويژه با خاتم پيامبران داشت كه در مقطعِ هبوطِ نبوّت، مستحق لَقَب عزّتْ آفرينِ «أنا من حسين» بود و در مقطع صعود امامت، شايسته وصفِ افتخارآورِ «حسينٌ منّي» مي شد.

 

منبع: سروش هدایت، جلد 2

 

انتهای پیام/

دوشنبه 11 اردیبهشت 1396  11:25 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها