0

افزايش ساماندهي حريم خطوط راه‌آهن منطقه تهران

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

افزايش ساماندهي حريم خطوط راه‌آهن منطقه تهران

89/10/19 - 12:05
شماره:8910190641
نسخه چاپي ارسال به دوستان
مديركل راه‌آهن تهران در گفت‌‌و‌گو با فارس خبر داد:
افزايش ساماندهي حريم خطوط راه‌آهن منطقه تهران

خبرگزاري فارس: مديركل راه‌آهن منطقه تهران گفت: ‌در دومين مرحله از بازديد مسئولان به منظور پيگيري اقدامات در خصوص ايمن‌سازي حريم خطوط راه‌آهن تهران، هماهنگي‌هاي لازم جهت ادامه همكاري‌هاي في‌مابين انجام شد.‌

ابراهيم محمدي در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» اظهار داشت: با هماهنگي و همكاري بين راه‌آهن منطقه تهران، معاونت اجتماعي و پيشگيري دادستاني استان تهران و مجتمع قضايي ناحيه 16 (بعثت) و شهرداري منطقه 17تهران، اقدامات اساسي در خصوص بهسازي حريم خطوط راه‌آهن تهران در محدوده شهرداري منطقه 17 صورت گرفت.
وي با اشاره به همكاري صادقانه مسئولان در جهت اصلاح وضعيت موجود، ايمن‌سازي و بهسازي زيرگذر‌ها و تأمين هرچه بيشتر امنيت و آسايش ساكنان مجاور خطوط راه‌آهن به ضرورت ايجاد امنيت سير و حركت ناوگان ريلي تأكيد كرد و خواستار ادامه روند همكاري‌ها در اين خصوص شد.
وي خاطرنشان كرد: هماهنگي‌هاي فوق بر اساس دستورات مديرعامل راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران انجام شده است.
محمدي اظهار اميدواري كرد تا با تعامل و ادامه همكاري‌هاي طرفين، خدمات مشابهي در جهت بهسازي و ساماندهي حريم در سطح حوزه استحفاظي اين اداره كل اعم از كلان‌شهر تهران و تعامل شهرداري‌ها به منظور رفاه هرچه بيشتر هموطنان و تامين امنيت ناوگان ريلي انجام شود.
بنابراين گزارش مديرعامل شركت راه‌آهن چندي پيش د‌ر اين‌باره به فارس گفته بود: اين پروژه دو فاز دارد؛ در سال 87 از محل ستاد مديريت سوخت اعتبار مناسبي براي طرح‌هاي حومه‌اي اختصاص يافت؛ در سال 88 اين پروژه تنها پنج ميليارد تومان اعتبار گرفت و طي سال گذشته با پيگيري‌هاي متناوب اختصاص بودجه براي اين پروژه در سال 89 ابتدا 50 ميليارد تومان، سپس 75 ميليارد تومان مشخص شد اما تنها 44 ميليارد تومان اختصاص يافت.
وي گفته بود: پروژه مذكور شامل 4 كيلومتر تونل و 2 كيلومتر رمپ است؛ فاز دوم نيز شامل 4 كيلومتر تونل و 2 كيلومتر رمپ است؛ اين پروژه شامل يك تونل دوقلو كنار يكديگر است كه در هر تونل دو مسير ريلي در نظر گرفته شده است اما از آنجا كه رئيس جمهور توجه خاصي به مردم مناطق مذكور دارد طبق دستور وي لازم است شرايطي فراهم شود كه اين پروژه به سرعت به اتمام برسد.
به گزارش فارس عمليات اجرايي پروژه تونل زيرگذر خط آهن تهران – تبريز در منطقه 17 تهران به طول چهار هزار و 150 متر از مهرماه سال 1387 آغاز شد كه با بهره‌برداري از آن موجبات كاهش ترافيك و آلودگي صوتي و زيست محيطي براي ساكنان مناطق 17 و 18 تهران فراهم خواهد شد.
‌كاهش آلودگي محيطي‌، عدم برخورد عابران با قطار‌، كاهش ترافيك شهري و كاهش بافت فرسوده، ازديگر اهداف اجرايي اين طرح است.
همچنين فضاي باز ايجاد شده بعد از انتقال ريل به زير‌زمين در اين مناطق‌، به افزايش فضاي سبز و مبلمان شهري و بازارهاي اقتصادي منطقه، اختصاص مي‌يابد و قطعأ به ارزش اقتصادي و توسعه منطقه مي‌افزايد.‌
بنابراين گزارش اميد است مسئولان امر با پي‌گيري‌هاي لازم و اختصاص بودجه بيشتر، زمينه‌هاي پيشرفت فيزيكي عمليات اجرايي اين پروژه را فراهم سازند تا بدين ترتيب آرامش و امنيت خاطر اهالي مناطق 17 و 18 كلان‌شهر تهران نيز هر چه بيشتر حاصل شود.

 
 
یک شنبه 19 دی 1389  8:55 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها