مدیر کل نظارت بر خدمات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان درباره مشکلات اضافه دریافتی قبوض تلفن ثابت گفت: اضافه دریافتی قبوض تلفن ثابت تا حصول نتیجه، پیگیری می شود.
احمدی افزود: با پیگیریهای سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مقرر شد ۱۰۰ هزار ریال دریافت شده بابت معوقه ثبت نام تلفن ثابت در قبوض تلفن، در حساب بستانکاری مشترکان درقبوض دوره بعدی لحاظ شود.
وی در گفتوگو با ایسنا تصریح کرد:با توجه به ابهام در قبض های صادره دوره اخیر تلفنهای ثابت (از اول مرداد تا اول مهر) در 2 مولفه «حداقل کارکرد» و «دریافت ۱۰۰ هزار ریال بابت معوقه ثبت نام تلفن ثابت» و رسانه ای شدن موضوع، پیشتراز طریق دریافت گزارش ها، شکایات کتبی و تلفنی مشترکان تلفن ثابت به این سازمان و سامانه دریافت گزارشات و شکایات مردمی ۱۲۴، موضوع توسط مسئولان ذیربط در سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، با برگزاری جلسات و انجام مکاتبات متعدد، مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.
وی افزود: در این ارتباط و بر حسب بررسی ها و پیگیری های انجام شده و همچنین طبق گفته وزیر ارتباطات ، مسئولان سازمان تنظیم مقررات و مخابرات ، دریافت۱۰۰ هزار ریال بابت معوقه ثبت نام تلفن ثابت در قبوض تلفن دوره اخیر بر اساس برداشت مخابرات از مصوبه شماره ۲۰۵ مورخ ۷/۱۰/۹۳ کمیسیون تنظیم مقررات انجام گرفته است که از نظر این سازمان و سازمان تنظیم مقررات قانونی نبوده و با پیگیری ها و جلسات مشترک بین این سازمان و مخابرات مقرر شد مبالغ دریافت شده در حساب بستانکاری مشترکان در قبوض دوره بعدی لحاظ شود.
وی تصریح کرد: درباره موضوع «حداقل کارکرد تلفن ثابت»، دریافت حداقل کارکرد ماهانه تلفن ثابت به استناد بند ۶ مصوبه شماره ۶ جلسه شماره ۲۳۷ ، برای مشترکان روستاها به میزان ۲۰۰ دقیقه مکالمه و برای دیگر مشترکان به میزان ۳۳۰ دقیقه مکالمه تعیین و محاسبه شده، اما آنچه به نارضایتی مشترکان و اعلام شکایت از طرف آن ها منجر شده، برداشت و تفسیرهای متفاوتی است که بین شرکت مخابرات و سازمان تنظیم مقررات رخ داده است.
احمدی گفت: در حال حاضر هر چند که اختلاف نظرهایی بین سازمان تنظیم مقررات و اپراتور مربوطه وجود دارد، ولی از نظر سازمان حمایت به عنوان نماینده و حامی حقوق مصرف کنندگان، همانگونه که پیشتراعلام شد، در صورتی که خط تلفنی دارای کارکردی بیش از حداقل کارکرد ذکر شده باشد، همچنین وجوهی تحت عنوان حداقل کارکرد در قبض صادره درج شده باشد و در صورت درج ۱۰۰ هزار ریال بابت معوقه باید توسط مخابرات به مشترکان مسترد شود.
این موضوع تا حصول نتیجه و اطمینان از عدم تضییع حقوق مصرف کنندگان توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان پیگیری خواهد شد.وی یادآورشد: هموطنان می توانند درصورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه مراتب را از طریق تلفن ۱۲۴ سامانه دریافت شکایتهای مردمی در سراسر کشور اعلام کنند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.