حسن خانچی، مبتهل برتر کشور و فعال قرآنی در زمینه اناشید دینی(سرودهای دینی) در حاشیه بازدید از غرفه ایکنای خراسان رضوی در نمایشگاه بینالمللی قرآن و عترت مشهد در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با بیان اینکه برای نخستین بار است که در نمایشگاه قرآن مشهد حضور یافته است، عنوان کرد: به درستی نمیشود راجع به این نمایشگاه قضاوت کرد ولی احساس میشود با نمایشگاه وسیعی مواجه هستیم که در صورت پربار بودن، میتواند یکی از نمایشگاههای خوب قرآنی کشور باشد.
انتظار از نمایشگاه قرآن مشهد محقق نشده است
وی در ادامه به قطب قرآنی بودن مشهد اشاره کرد و افزود: انتظاری که از نمایشگاه قرآن در شهری مثل مشهد، با این سابقه قدیمی و عمیق قرآنی میرود، سطح بالایی دارد که این انتظار با نمایشگاه یازدهم محقق نمیشود.
خانچی با تأکید بر اینکه تنها با یک عنوان بینالمللی نمیتوان سطح نمایشگاه را بالا برد، افزود: باید محتوای خوب و مناسبی در این نمایشگاه عرضه شود تا ضمن تأمین رضایت حداکثری مردم، زمینه استقبال و جذب اقشار مختلف جامعه را فراهم کند.
ارائه محتواهای خوب؛ از جمله راهکارهای افزایش جذابیت نمایشگاه
وی با بیان اینکه باید با ایجاد جذابیت در نمایشگاه قرآن، مردم را علاقهمند به حضور در این نمایشگاه کنیم، اظهار کرد: ارائه محتواهای خوب و جذاب، برگزاری همایشهای قرآنی و استفاده از مبلغان و مشاوران مطرح و سرشناس در حوزههای مختلف، میتواند از جمله راهکارهای افزایش جذابیت نمایشگاه باشد.
این مبتهل برتر کشور که خوزستانی است، قرآن را پایه و اساس کار دانست و ابراز کرد: در نمایشگاههای قرآن و عترت مشهد باید مسائل مختلف اجتماعی، سیاسی، خانواده و ... با محوریت قرآنی برای آشنایی بیشتر مخاطبان ارائه شود.
استفاده از برندها و چهرههای مطرح در نمایشگاه برای افزایش جذابیت
وی بر لزوم استفاده از برندها و چهرههای مطرح در نمایشگاه تأکید کرد و گفت: به عنوان مثال میشود از هنرمندانی که در عرصههای ارزشی فعالیتهای خوبی داشتند، برای جذب مخاطب در نمایشگاه قرآن دعوت کرد.
خانچی، نمایشگاههای قرآن را دارای جنبه گزارشی دانست و ابراز کرد: اگر به راستی قرآن برای ما مهم است، باید شیکترین و باکلاسترین برنامهها برای این کتاب زندگی باشد؛ یعنی نمایشگاه قرآن را به گونهای برگزار کنیم که مدیریت، برنامهریزی و سایر ابعاد این نمایشگاه برای متخصصان سایر حوزهها یک الگوی خوب و موفق باشد.