0

امكان تحصيل دانش‌آموزان انساني در مدارس استعدادهاي درخشان فراهم شد

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

امكان تحصيل دانش‌آموزان انساني در مدارس استعدادهاي درخشان فراهم شد

89/10/12 - 08:54
شماره:8910111554
نسخه چاپي ارسال به دوستان
امكان تحصيل دانش‌آموزان انساني در مدارس استعدادهاي درخشان فراهم شد

خبرگزاري فارس: معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش گفت: در مدارس استعدادهاي درخشان و در كنار ساير رشته‌ها، يك كلاس نيز به علوم انساني اختصاص داده شده است تا جوانان نخبه در رشته‌هاي انساني نيز امكان تحصيل داشته باشند.

به گزارش باشگاه خبري فارس «توانا» به نقل از مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، ابراهيم سحرخيز در حاشيه همايش مديران و رابطان مجتمع‌هاي آموزشي و پرورشي (طرح ترنم ولايت) استان هرمزگان اظهار داشت: تاكنون با اختصاص مدارس استعدادهاي درخشان به رشته‌هاي رياضي و فيزيك و تجربي، چنين القا شده بود كه رشته‌هاي انساني در نظام آموزشي كشور، جايي در تحصيل و آينده افراد نخبه و تيزهوش ندارد كه اين كم‌لطفي، آثار نامطلوبي را در ساختار آموزشي بالأخص تأمين نيروي انساني كشور بر جاي گذاشته است؛ البته اين طرح با دقت نظر و به گونه‌اي مديريت مي‌شود كه در حد نياز كشور به تربيت نيروي متخصص در علوم انساني پرداخته شود.

وي از كاهش دانش‌آموزان رشته‌هاي نظري و حركت به سمت توسعه رشته‌هاي فني و حرفه‌اي خبر داد و گفت: طرح ديگري كه در دستور كار حوزه معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش قرار دارد، آموزش مهارت در مدارس شبانه‌روزي است كه به موجب آن در هر استان دو آموزشگاه شبانه‌روزي به صورت پايلوت انتخاب شده‌اند تا دانش‌آموزان علاوه بر تحصيل در رشته‌هاي نظري، يك مهارت را طي سه سال فرا بگيرند و گواهي مهارت 800 ساعته را دريافت كنند؛ اين امر موجب مي‌شود تا دانش‌آموزان علاوه بر اخذ مدرك ديپلم با يك مهارت نيز آشنا شوند تا بتوانند در صورت نياز، از آن در بازار كار استفاده كنند.

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش با اشاره به رويكرد تحولگراي وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: آموزش و پرورش در طرح سند تحولي خود، با تمركززدايي از ادارات و اقتداربخشي به مديران مدارس، كوشيده است تا محور فعاليت را مدرسه قرار دهد؛ به طوري ‌كه در ساختار جديد، مدرسه از اختيارات لازم و توان اجرايي بالايي برخوردار است.

سحرخيز ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش درصدد است با توانمندسازي مدارس، ساختار اداري و تشكيلاتي ادارات خود را با تعديل نيروهاي اداري تا حد ممكن كوچك كند تا ضمن تقويت بنيه اجرايي مدارس، مسئولان آموزش و پرورش تمركز بيشتري بر اجراي برنامه‌هاي راهبردي وزاتخانه داشته باشند.

وي از طرح ساماندهي نيروي انساني در آموزش و پرورش نيز به عنوان يكي ديگر از محورهاي ساختار تحولي آموزش و پرورش كشور خبر داد و بيان داشت: با تفويض اين مسئوليت به حوزه معاونت آموزش متوسطه از سوي وزير آموزش و پرورش، درصدد هستيم با تمركز بر نيازهاي بومي مناطق، استفاده بهينه از منابع انساني داشته باشيم.

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش اضافه كرد: كيفيت‌بخشي در تأمين نيروي انساني مدارس با افزايش اختيارات مديران مدارس از جمله شاخص‌هاي اين طرح است كه در قالب پروژه مدرسه ‌محوري دنبال مي‌شود.

وي در پايان از مراحل پاياني بررسي سند ملي تحول آموزش و پرورش كشور خبر داد و اظهار داشت: اين طرح در كميسيون‌هاي معين، مراحل پاياني خود را طي مي‌كند و قرار است به زودي به صحن شوراي عالي انقلاب فرهنگي بيايد تا پس از تصويب براي اجرا ابلاغ شود.

 
 
یک شنبه 12 دی 1389  9:21 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها