0

آغاز تبليغات بر روي تاكسي‌ها در آينده نزديك

 
aminsky
aminsky
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : تیر 1388 
تعداد پست ها : 936
محل سکونت : خوزستان

آغاز تبليغات بر روي تاكسي‌ها در آينده نزديك

 
آغاز تبليغات بر روي تاكسي‌ها در آينده نزديك
شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۰۷
۲ نظر ۲ نظر
مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران با اشاره به همكاري با معاونت حمل و نقل ترافيك براي بررسي نصب پورتابل تبليغاتي روي تاكسي‌ها، گفت: پس از نهايي شدن مطالعات اين طرح ، تبليغات روي دو هزار تاكسي به صورت آزمايشي آغاز مي شود.
 
سيد محمد جواد شوشتري در گفت‌وگو با ايسنا، با اعلام اين كه معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران به عنوان نماينده شهرداري با شوراي عالي ترافيك در مورد نصب پورتابل‌هاي تبليغاتي روي تاكسي‌ها مذاكره كرده است، گفت: براي بررسي اين طرح نماينده و يا نظر كارشناسي از سازمان نوسازي نخواسته‌اند، اما در بحث‌هاي داخلي شهرداري معاونت حمل و نقل و ترافيك از ما خواسته تا براي اين طرح مطالعات لازم صورت گيرد و زمينه‌هاي انجام تبليغات بر روي تاكسي‌ها برآورد شود.

وي با تاكيد بر اين كه بايد كشش تبليغاتي و انجام امور تجاري در مورد تاكسي‌ها را برآورد كنيم، ادامه داد: هنوز نتيجه اين مطالعات اعلام نشده است، اما از ما خواسته‌اند تا به صورت آزمايشي دو هزار تاكسي در شهر تهران را زير بار تبليغات تجاري ببريم تا نتايج كار مشخص شود.

مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران با بيان اين كه ابتدا بايد هدفمان را از انجام تبليغات روي تاكسي‌ها براي درآمدزايي و يا اطلاع رساني مشخص كنيم، يادآور شد: بايد ببينيم چه هزينه‌هايي را به شهر تحميل مي‌كنيم و چه درآمدي را از اين تبليغات كسب مي‌كنيم.

وي اضافه كرد: تبليغات تجاري بايد به زيبايي‌هاي شهر اضافه كند، نه اين كه به دليل قرار گرفتن در جاي نامناسب خود را به شهر تحميل كند و متاسفانه در حال حاضر بسياري از تبليغات تجاري ما در اين شرايط قرار دارد.

شوشتري خاطرنشان كرد: آخرين مطالعاتي كه در مورد تبليغات شهري صورت گرفته در سال ۸۶ و توسط جهاد دانشگاهي بوده است كه متاسفانه اين تبليغ ديگر براي شهري نظير تهران جوابگو نيست و بايد خلاء مطالعاتي موجود در مورد تبليغات را خيلي سريع جبران كنيم.

وي همچنين با اعلام اين كه در راستاي ساماندهي تبليغات شهري تاكنون چهار هزار متر مربع فضاي تبليغاتي از فضاي شهر جمع‌آوري شده است، اظهار كرد: همچنين در حال حاضر برنامه تغيير قالب كلي تبليغات روي پل‌ها و عرشه‌هاي فلزي و نيز فضاي پشت تابلوها در دستور كار قرار گرفته و ديگر اين فضاها در معرض ديد عموم نخواهند بود.

سيد مجتبي شفيعي، دبير شورايعالي ترافيك نيز پيشتر با اشاره به تغييرات صورت گرفته در بند ۲۰۷ آيين‌نامه راهنمايي و رانندگي به ايسنا گفت: نصب تبليغات روي بدنه اتوبوس‌ها و پنل تصويري روي تاكسي‌ها، زمينه درآمدي خوبي را فراهم مي‌كند.

وي با اعلام اين كه كماكان ممنوعيت نصب برچسب روي تاكسي‌ها وجود دارد، خاطرنشان كرد: بر اساس ماده ۲۰۷ آيين‌نامه راهنمايي و رانندگي، نصب برچسب و تبليغات روي همه خودروها ممنوع بوده و در اين سال‌ها ضوابطي را براي خودروهاي درون‌شهري در همين رابطه صادر كرده‌اند.

وي افزود: در سه سال اخير، مذاكراتي در راستاي تعديل اين بند از آيين‌نامه راهنمايي و رانندگي صورت گرفت چرا كه اختلاف‌نظرهايي در مورد اين بند وجود داشت و در نهايت در جلسه نود و يكم شورايعالي ترافيك، تغييرات اين آيين‌نامه به تصويب رسيد.

وي افزود: بر اساس ضوابط جديد، تاكسي‌ها، اتوبوس‌ها و ميني‌بوس‌ها تغييراتي را در امكان استفاده از تبليغات، دارا مي‌شوند.

شفيعي توضيح داد: بر اين اساس براي تاكسي‌ها تنها نصب پنل روي سقف تاكسي‌ها به تصويب رسيده و اين پنل تنها مي‌تواند امكان تبليغات بصري را داشته باشد و شرايط تصاوير متحرك يا تبليغات شنيداري را ندارد. ضمن اينكه ابعاد اين تبليغات نيز بايد به تاييد ارگان‌هاي مربوطه برسد.

دبير شورايعالي ترافيك خاطرنشان كرد: همچنين در مورد اتوبوس‌ها و ميني‌بوس‌ها نيز تغييراتي را ايجاد كرديم و بر اين اساس روي بدنه بيرون، غير از شيشه و عقب اتوبوس‌ها و در داخل اتوبوس، امكان نصب و انجام تبليغات و نيز پخش بروشور و كاتالوگ به صورت بصري وجود دارد.

وي با تاكيد بر اينكه اينكه شيوه از تبليغات و تغيير رويكرد، درآمد پايداري را براي شهرداري‌ها و نيز رانندگان ناوگان اتوبوسراني و نيز تاكسيراني فراهم مي‌كند افزود: پس از اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها، بهره‌برداري از اين تبليغات مي‌تواند زمينه مناسب درآمدي را براي اين گروه شغلي به همراه داشته باشد چرا كه رقم‌هاي پيشنهادي شركت‌هاي خصوصي طرف قرارداد با شهرداري‌ها، بسيار قابل توجه و در حد رقم پرداخت شده يارانه توسط دولت است.

وي در پاسخ به اين سوال كه عامل نظارتي در مورد اين آيين‌نامه، چه ارگاني است خاطرنشان كرد: شهرداري‌ها براي اجراي اين قانون، موظف هستند و عامل اعمال قانون نيز، پليس خواهد بود.

شفيعي با بيان اينكه تاكنون شهرداري‌ها اقدام به نصب تبليغات روي بدنه اتوبوس‌ها كرده‌اند و اين اقدام تاكنون غيرقانوني بوده است، به ايسنا گفت:‌ متاسفانه به دلايلي، پليس كه موظف به برخورد با اين اقدام شهرداري‌ها بوده، اقدام خاصي را انجام نداده است و در واقع اين تغيير در آيين‌نامه در راستاي فراهم كردن زمينه لازم براي تبليغات مناسب روي خودروهاي شهري بوده است.

شفيعي به ايسنا گفت: در جريان اين تغيير آيين‌نامه، معيارهاي فني و ايمني و بسياري ملاحظات ديگر در نظر گرفته شده است.

وي خاطرنشان كرد: همچنين نصب آرم و عنوان شركت‌ها و نهادهاي عمومي و خصوصي روي در بيروني خودروها بايد در ابعاد مشخص و پس از استعلام از پليس انجام شود.

دبير شورايعالي ترافيك خاطرنشان كرد: دو هفته از زمان تصويب اين آيين‌نامه مي‌گذرد و با توجه به استقبال قابل توجه شهرداري‌ها از اين طرح و توافقاتي كه با شركت‌هاي خصوصي داشته‌اند، امكان آغاز اين طرح و نصب تبليغات روي اتوبوس‌ها، ميني‌بوس‌ها و تاكسي‌ها فراهم است.

وي يادآور شد: اين طرح در كلانشهرهاي كشور مورد پيگيري و استقبال قرار گرفته و قطعا براي بخش خصوصي و افزايش درآمد شهرداري‌ها و افزايش درآمد رانندگان ناوگان عمومي، خبر خوشي خواهد بود

 

" بر روی بالشـی که از مــرگ پرنده ها پـر است

نمی تـوان خواب پــرواز را دیـد "

 

AmInO

شنبه 11 دی 1389  6:04 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها