گوگل تلاش میکند که دردسر برنامهریزی سفر را به حداقل برساند. برای رسیدن به این هدف، امروز گوگل از ویژگی جدیدی به نام Destinations on Google (مقاصد در گوگل) پردهبرداری میکند که برای کمک در تصمیم گیری انتخاب مقصد و زمان سفر، رزرو بلیط و هتل و فعالیتهای مقصد طراحی شده است.
Destinations on Google یک وبسایت نیست، بلکه یک قابلیت برای ابزار جستجوی گوگل است که هنگام جستجو برای گزینهها و توصیههای سفر، به آن برمیخورید. اگر عبارت «European Vacations» (سفرهای اروپایی) را جستجو کنید، با جدولی از شهرهای بزرگ، هزینههای سفر به آنها و بهترین زمان سفر به آنجا روبهرو خواهید شد. اگر سفر به شهر یا کشور خاصی را جستجو کنید، گزینهی اجرا شدن برنامهی راهنمای سفر جدید گوگل را خواهید دید. صرف نظر از نحوهی ورود شما به این سیستم، این جستجوها شما را به ویژگی جدید Destinations گوگل خواهد برد که در آن میتوانید اطلاعات بیشتری دربارهی مقصد و هزینههای سفر و اقامت آنجابه دست آورید.
اکثر صفحات Destinations دارای دو تب هستند. تب اول برای کمک به جستجو در مقصد با توضیحات، تصاویر و ویدیوهایی از سراسر وب طراحی شده است. جالبتر آن که این سرویس جدید شامل برنامههای سفر نیز هست. یکی از سختترین قسمتهای سفر تعیین زمان اقامت در هر شهر و بازدید از مناطق دیدنی است، به همین دلیل گوگل تلاش میکند که با ترکیبی از راهنماها به این مشکل پاسخ دهد.
هنگام معرفی، این سیستم برنامهی سفر به ۲۰۱ شهر را دارد (که اکثرا بیش از یک برنامه برای یک مقصد است). به عنوان مثال، لندن برنامههای سه روزه برای سفر سه روزه و یک برنامه برای بازدید از جاذبههای ادبی دارد. اگر هنوز کاملا تصمیم نگرفتهاید که در کدام شهرها توقف کنید، صفحهی Destination هر کشور، چندین برنامهی سفر ارائه میدهد که این برنامهها بر اساس مکانهایی است که گوگل مپز به عنوان مقصد گردشگری تشخیص داده است. مدیر مهندسی سفر گوگل، رادیکا مالپانی میگوید که هدف کلی این سرویس جدید دادن فرصت گردش به افردای است که از وجود برخی مکانهای گردشگری مطلع نیستند.
توجه کنید که سرویس Destinations تنها برای موبایل موجود است.
در تب دیگر صفحهی Destinations گوگل به شما امکان رزرو بلیط و هتل را میدهد. این امکان مفید است، اما تفاوت چندانی با جستجوی هتل و پرواز گوگل ندارد. تنها مزیت این سیستم، ترکیب دو سرویس برای ارائهی یک قیمت واحد برای سفر است. متاسفانه همچنان باید هتل و پرواز را به صورت جداگانه و از طریق وبسایت یک شرکت رزور کنید، بدین معنی که حتی اگر دوست دارید برنامههای سفر گوگل را روز به روز دنبال کنید، باید برای هر پرواز یا قطار و هتل جداگانه رزرو کنید.