مقوله اقتباس در سینما آن چنان که باید از ادبیات ما وام نگرفته است.
،مهتاب کرامتی بازیگر سینما از تجربهاش در فیلم« جامه دران» و همکاری با قطبی به عنوان کارگردان فیلم اول گفت: آشنایی من با پروژه «جامهدران» به چند سال پیش برمیگردد زمانی یک بار به پیش تولید رفتیم و قرار شد کنار هم این تجربه را داشته باشیم. متاسفانه امکانپذیر نشد و من همیشه حسرت این را داشتم که چرا فیلمنامه خوب این چنینی در روزگاری که سینما ایران از کمبود فیلمنامه رنج میبرد، ساخته نمیشود و خوشبختانه با تهیهکنندگی جدید کار شکل گرفت و قسمت من بود تا در کنار دوستان باشم، به قطبی هم به عنوان کارگردان اول نگاه نمیکنم چون در عرصه سینما از تجربه بالایی برخوردار است علاوه بر اینکه روی فیلمنامه «جامهدران» بسیار خوب کار کرده بود و دقیقا روی آن اشراف داشت.
وی افزود: در جامهدران سه اپیزود با سه کارگردانی نما، نورپردازی و دکوپاژهای متنوع روبرو هستیم که قطبی به خوبی از عهده آن برآمده است از طرفی چقدر خوب شد قطبی کنار ساداتیان قرار گرفت چون ساداتیان با آگاهی به اینکه با فیلمی پرهزینه روبرو است اما تهیهکنندگی آن را پذیرفت و از یک فیلم اولی حمایت همه جانبه کرد.
وی ادامه داد: «جامه دران» سه برهه متفاوت تاریخ که نیاز به طراحی لباس، صحنه، بازیهای متفاوت و.. دارد را روایت میکند و کنار همقراردادن آنها بسیار سخت است. خوشبختانه «جامهدران» با وجود اینکه این گونه فیلمها کمتر به نتیجه مطلوب میرسد به نتیجههای بسیاری خوبی دست پیدا کرد و از ابتدا تا انتها شاهد اوج آن هستیم به این دلیل تماشاچی بعد از دیدن فیلم خوشحال و راضی بیرون میآید و حال خوبی را تجربه میکند.