شاید به نظر عجیب بیاید اما باید فیلم را دیده باشید تا متوجه شوید چرا کمپانی فاکس قرن بیستم تصمیم گرفته تا برای مخاطبانش سیب زمینی ارسال کند. شما حتی می توانید آدرس دوستتان را بدهید تا فاکس برای او سیب زمینی را بفرستد! آن دسته از دوستانی که توانسته اند فیلم را ببینند می گویند سیب زمینی نقش بسیار کلیدی در فیلم ایفا می کند و در مقطعی حتی جان شخصیت اول با بازی مت دیمون را هم نجات می دهد. اما کم و کیفش را باید در ساخته جدید رایدلی اسکات ببینیم.
به همین جهت کمپانی فاکس قرن بیستم با یکی از کمپانی های پست این کشور قراردادی بسته تا مخاطبان فیلم بتوانند از طریق آن سیب زمینی را مقابل منزلشان دریافت کنند یا حتی برای کسانی که دوستشان دارند بفرستند. فقط باید فرد مورد نظر در خاک آمریکا باشد. جالب است 1000 نفر اولی که در این طرح ثبت نام کنند می توانند سیب زمینیشان را بدون هزینه تحویل بگیرند. این سیب زمینی ها با تمبری به دست صاحبانشان می رسند که 4 دلار قیمت دارد و تصویر مت دیمون روی آن نقش بسته. ظاهرا خود این تمبرها هم به فیلم مرتبط هستند.
این نخستین بار نیست که کمپانی های هالیوودی برای تبلیغ فیلمشان کارهای عجیبی می کنند. پیش از این هم به یاد داریم همین کمپانی فاکس برای انیمیشن «سیمپسون ها» تعدادی از شعب فروشگاه زنجیزه ای «سون ایلون» را به فروشگاه های «کوییک ای- مارت» تبدیل کرد.
«مریخی» ساخته جدید رایدلی اسکات است و پس از فیلم های «جاذبه» آلفونسو کوارون و «در میان ستارگان» کریستوفر نولان سومین فیلم بزرگ فضایی است که در سه سال اخیر توسط هالیوود تولید شده و در آستانه فصل جوایز اکران می شود. ساخته جدید کارگردان «گلادیاتور» که با بازی مت دیمون و جسیکا چستین ساخته شده از جمعه این هفته دوم اکتبر اکران آمریکای شمالی خودش را آغاز می کند.