0

جلوگيري از افزايش قندخون با مصرف پروتئين بيشتر در صبحانه

 
khodaeem1
khodaeem1
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 89277
محل سکونت : خراسان رضوی

جلوگيري از افزايش قندخون با مصرف پروتئين بيشتر در صبحانه

 
خراسان

افرادي که ديابت نوع ۲ دارند و در تنظيم سطح قند خون خود، به ويژه پس از صرف وعده هاي غذايي، دچار مشکل مي شوند، مي توانند با صرف پروتئين بيشتر در وعده صبحانه از افزايش قند خون جلوگيري کنند. به گزارش مهر، طي يک مطالعه جديد،محققان دانشگاه ميسوري دريافته اند که افراد مبتلا به ديابت نوع ۲ مي توانند با صرف پروتئين بيشتر در وعده صبحانه خود، از بالا رفتن بيش از حد قند خون بعد از صبحانه و ناهار جلوگيري کنند.

افراد اغلب تصور مي کنند که پاسخ بدن آن ها به افزايش قند خون در هر وعده غذايي، مشابه پاسخ در ديگر وعده ها خواهد بود. اين تصور اشتباه است چرا که بر اساس آن چه مصرف مي شود و زمان خوردن، واکنش هاي متفاوتي در بدن ايجاد مي شود. اگر افراد وعده صبحانه را حذف کنند، پاسخ به افزايش قند خون در وعده ناهار بسيار بالا خواهد بود. در مطالعه مذکور مشخص شد افرادي که صبحانه مصرف مي کنند، بدنشان واکنش مناسبي نسبت به افزايش قند خون بعد از ناهار خواهد داشت.

محققان دريافته اند که مصرف پروتئين بيشتر در وعده صبحانه سطح قند خون را بعد از مصرف غذا در افراد پايين مي آورد. سطح انسولين پس از وعده ناهار نسبتاً افزايش مي يابد که نشان دهنده کارکرد درست بدن افراد براي تنظيم سطح قند خون است.

يکي از محققان اين مطالعه مي گويد: اولين وعده غذايي روزانه به اين دليل تاثير مهمي در حفظ کنترل پاسخ گليسمي در وعده هاي ديگر دارد که به بهبود کنترل سطح قند خون در بقيه وعده ها منجر مي شود. خوردن صبحانه باعث فعال شدن سلول ها به منظور افزايش غلظت انسولين در وعده غذايي دوم مي شود و اين امر نشان دهنده عملکرد درست بدن در تنظيم سطح قند خون است. با اين حال، افراد مبتلا به ديابت نوع ۲ بايد بدانند که غذاهاي مختلف تاثيرات متفاوتي بر آن ها خواهد داشت.علاوه بر اين، تاثير اولين وعده غذايي، بسته به نوع فعاليت فيزيکي و فاصله بين وعده ها، متفاوت خواهد بود.

مصرف زياد پروتئين با اين که براي افرادي که قند خون بالا دارند مفيد است ولي مصرف بيش از حد آن باعث افزايش فوايد آن نمي شود.محققان مي گويند: براساس برآورد سازمان غذا و داروي ايالات متحده (FDA)، مصرف روزانه ۲۵ تا ۳۰ گرم پروتئين براي صبحانه براي تنظيم قند خون مناسب است.

 

گفتم که خدا مرا مرادی بفرست ، طوفان زده ام راه نجاتی بفرست ، فرمود که با زمزمه ی یا مهدی ، نذر گل نرگس صلواتی بفرست

یک شنبه 20 اردیبهشت 1394  7:57 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها