
فورد در نهایت پس از کش و قوسهای فراوان، نسل سوم فورد فوکس RS را با بهبود سطح رانندگی و فن آوریهای پیشرفته و عملکردی قابل ملاحظه معرفی کرد.
با توجه به قسمت بیرونی اتومبیل متوجه خواهید شد که نسل جدید فورد فوکس RS نسبت به قبل تغییراتی چشمگیر داشته و عظلانیتر از قبل شده است. در جلو اتومبیل فورد از یک جلوپنجره مشبک ذوزنقهای شکل به سبک جلوپنجره فورد فوکس ST و فیوژن با حک نام RS بر روی قسمت میانی آن استفاده کرده است و در مجموعه سپر هم ورودیهای بزرگ هوا و چراغهای مه شکن در اطراف سپر و در دل قاب ورودیهای هوا قالب گیری شدهاند و همچنین چراغهای تمام LED کشیده با قاب داخلی مشکی رنگ هم قسمت روشنایی خودرو را تشکیل دادهاند. در عقب اتومبیل و در امتداد سقف هم یک اسپویلر بزرگ بعلاوه یک اسپویلر سقفی نصب شده و در زیر سپر حجیم عقب هم دو خروجی بزرگ تیتانیومی اگزوز و یک دیفیوزر گسترده با تیغههای بزرگ جا خوش کردهاند. نسل سوم فورد فوکس همچنین قابل اجرا بر روی چهار عدد رینگ 19 اینچی آلیاژی 10 پرهای دوبل است که سطح آنها را لاستیکهای 235/35 R19 میچلین پوشش دادهاند.
در قسمت موتوری نسل سوم فورد فوکس RS هم یک پیشرانه چهار سیلندر 2.3 لیتری توربوشارژر بنزینی اکوبوست ( EcoBoost ) دوستدار محیط زیست قرار گرفته که حداکثر 320 اسب بخار قدرت تولید میکند ولی میزان دقیق گشتاور آن اعلام نشده است، ولی هرچه قدر باشد توسط یک جعبه دنده شش سرعته دستی سازماندهی شده و به تمامی چرخها فرستاده میشود.
برخی از ویژگیهای برجسته خودرو هم شامل صندلیهای اسپرت ریکارو "Recaro"، صفحه نمایشگر 8 اینچی کنسول مرکزی، دوربین دید عقب، فرمان چرمی و همچنین پدالهای آلیاژی زیر پاها میشود.






