0

بررسی روابط عمومی دیجیتال

 
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

بررسی روابط عمومی دیجیتال


بررسی روابط عمومی دیجیتال


بررسي روابط عمومي ديجيتال و نقش آن در بهبود اطلاع‌رساني
بنابراين وظيفه روابط عمومي الكترونيكي و ديجيتال، كسب نظرات مخاطبان در كوتاه‌ترين زمان ارتباط دو طرفه با مخاطب و دريافت نظرات و انتقادات آنها در كمترين زمان بسيار مفيد است چرا كه تعامل با مخاطب بيشتر مي‌شود و در بسياري از سايت‌هاي موجود بلافاصله مي‌توان نظرات مخاطبان را جويا شد. در حالي كه در رسانه‌هاي سنتي، معمولا مخاطبان به سرعت و به درستي نسبت به پيام واكنش نشان نمي‌دهند و در صورت تحقق مخاطب‌شناسي، به درستي مي‌توان ميزان رضايتمندي مخاطبان را دريافت و با تجزيه و تحليل پيام‌هاي ارتباطي، مطابق با نيازهاي مخاطب برنامه‌ريزي كرد. وقتي پيام در رسانه‌هاي مكتوب، نوشته شد ديگر در اختيار منبع نيست اما در سايت سازمان، امكان اصلاح و تغيير اخبار وجود دارد. در چنين شبكه‌اي مي‌توان قوانين و مقررات آيين‌نامه و ضوابطي كه سازمان براساس آنها عمل مي‌كند را در معرض افكار عمومي قرار داد. شهروندان مي‌توانند براي انجام امور خود در ارتباط با سازمان مربوطه، اطلاعات خود را به بهترين شكل دريافت كنند. به اين ترتيب است كه روابط عمومي در جامعه اطلاعاتي نه تنها زمينه شفاف‌سازي و امكان دسترسي همگان به اطلاعات مربوطه را مهيا مي‌كند بلكه امكان نقد و ارزيابي برنامه‌ها و در نتيجه نظارت عمومي را به قصد بهسازي فرآيندهاي جاري و كمك به تصميم‌گيري بهينه را فراهم مي‌كند.

ويژگي‌‌هاي روابط عمومي ديجيتال
روابط عمومي در جوامع اطلاعاتي آينده نقش مهمي در امر اطلاع‌رساني بهينه ارايه سرويس‌ها و خدمات به تك‌تك افراد جامعه خواهد داشت. ويژگي‌هاي خاص روابط عمومي ديجيتال سبب تسهيل دسترسي شهروندان و مخاطبان به اطلاعات و خدمات مورد نياز، بهبود پاسخگويي و اطلاع‌رساني به مخاطبان و ساده‌سازي فرآيندهاي ارتباطات و كاهش هزينه‌ها خواهد شد. روابط عمومي ديجيتال جهت ايفاي نقش‌هاي مورد اشاره ويژگي‌هاي خاصي را داراست كه به برخي از آنها اشاره مي‌شود. روابط عمومي در جامعه اطلاعاتي بايد از پيله نظام بسته بيرون آمده و با برنامه‌ريزي _ اطلاع‌رساني دقيق امكان جست‌وجوي حقيقت را در لايه‌هاي مختلف سازمان فراهم آورد. روابط عمومي در جامعه اطلاعاتي بايد به جاي اين كه خودشان توليدكننده اطلاعات باشند، به روزنامه‌نگاران اجازه بدهند كه در محيط آنها بگردند و خبر توليد كنند. به هر حال جوامع امروزي در حال گذار به جامعه اطلاعاتي آينده هستند. ايران با داشتن منابع عظيم و پتانسيل‌هاي فراوان هنوز نتوانسته است جايگاه روابط عمومي الكترونيك را در كشور براي عموم آشكار سازد و ادبيات آن پنهان مانده است. به هر حال خوشبختانه مسئولان نظام در سخنان خود بارها و بارها به اهميت اين مساله اشاره كرده‌اند و لزوم انديشيدن تدابير مقتضي در اين زمينه را يادآور شده‌اند كه از جمله مصاديق آن مي‌توان به تدوين طرح تكفا و برگزاري چندين همايش اشاره كرد. لذا همسو با اين اقدامات و تلاش‌ها تغييرات به وجود آمده در سازمان‌ها و نهادها در سال‌هاي آتي، روابط عمومي‌ها نيز بايد با انديشيدن تدابير لازم و با ايجاد تغييرات مورد نظر زمينه‌هاي لازم را جهت تحقق روابط عمومي ديجيتال آماده سازند. در يك كلام روابط عمومي‌ها در جهان با بهره‌گيري از ابزار IT به عنوان شاهرگ مهم اطلاعاتي محسوب مي‌شوند

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

شنبه 11 بهمن 1393  4:42 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها