استخوانهاي سالم با پياز
شنبه 18 شهریور 1391 5:21 PMمحققان دانشگاه برن در سوئیس براساس تحقیقات خود گفتند كه مصرف مداوم پیاز برای پیشگیری از ابتلا به پوكی استخوان بویژه در زنان سالمند مفید است. آنها در جریان آزمایشها دریافتند كه یك تركیب طبیعی موجود در پیاز نقش موثری در تقویت استخوان و كاهش خطر ابتلای آن پوكی ایفا میكند.
به گفته پژوهشگران مصرف نصف یك پیاز متوسط در روز از مقدار كلسترول بد خون به میزان 30 درصد میكاهد و به جای آن كلسترول خوب را افزایش میدهد. پیاز سرشار از ویتامین C، كلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، گوگرد، اسید فولیك، مقدار كمی آهن، مس، روی و انواع و یتامینهای B است.
پیاز تاثیر شفابخشی روی قلب دارد و یكی از مهمترین خواص آن به شمار میرود. همچنین فشار خون و قندخون را تنظیم میكند و مانند سیر، یك آنتی بیوتیك طبیعی و قوی است و طیف وسیعی از عفونتها و میكروب های بیماریزا از اسهال گرفته تا بیماری سل را درمان میكند.