خشکبار برضد ديابت
شنبه 10 تیر 1391 4:51 PM
|
اگر شما هم ديابت داريد و از ابتلا به بيماريهاي قلبي واهمه داريد سعي کنيد هر روز مقداري خشکبار بخوريد.زيرا محققان به تازگي اعلام كردهاند كه مصرف كمي خشكبار در هر روز ميتواند به مبارزه با ديابت و بيماريهاي قلبي كمك كند. گروهي از محققان دانشگاه ايالتي «لويزيانا» در آمريكا متوجه شدند افرادي كه سه نوع خشكبار از جمله گردو، پسته و بادام هندي مصرف ميكنند نسبت به افرادي كه خشكبار مصرف نميكنند، لاغرترهستند و اين افراد سطح كلسترول خوب در خون آنها بالاتر و سطح پروتئينهاي التهابي و بيماري قلبي در بدن آنها پايينتر است.آنها بر اين باورند که در افرادي كه خشكبار استفاده ميكنند، احتمال ابتلا به عوامل خطرسازي كه ميتوانند موجب ابتلا به سكته مغزي، ديابت و بيماريهاي قلبي شوند، پنج درصد كمتر است. براساس نتايج اين تحقيق مصرفكنندگان خشكبار نسبت به افرادي كه خشكبار مصرف نميكنند، وزن كمتر، شاخص جرم بدني پايينتر و دور كمر كوچكتري دارند.شما هم اگر ميخواهيد به اين نتايج برسيد تنها کافي است روزانه بيش از يك چهارم اونس (68/39 گرم) خشكبار مصرف کنيد تا چهارعامل خطرساز يعني چاقي شكمي، فشار خون بالاو سطح بالاي گلوكز در شما هم ماننداين افراد كمتر شود. |