مدرس علوم انساني بهار 1387; 12(1 (پياپي 56)):105-125.
 
 
جعفرنژاد احمد*,اسماعيليان مجيد,رضواني مهران
 
* گروه مديريت، دانشكده مديريت دانشگاه تهران، تهران، ايران
 
 

در اين مقاله، يك مدل جديد براي مكان يابي مراكز توزيع ارايه شده كه هزينه هاي مربوط به موجودي كالا و ذخيره اطمينان را شامل مي شود. در اين مدل، هزينه حمل كالا از تامين كننده به مراكز توزيع كه بيان كننده مقياس اقتصادي استفاده از اقلام ثابت هزينه مي باشد نيز در مدل وارد شده و مساله به صورت يك مدل برنامه ريزي غير خطي عدد صحيح صفر و يك فرموله شده است.
براي مدل سازي و حل مدل استفاده شده و در نهايت در مورد تحليل حساسيت «اكسل» از نرم افزار نتايج به تغيير در پارامترهاي كليدي مدل، چون هزينه هاي ثابت ايجاد مراكز توزيع و هزينه ثابت سفارش بحث شده است. در نتيجه كاربرد تجارت الكترونيك اين نوع هزينه ها كاهش چشمگيري داشته است. در اين شرايط براي كاهش هزينه كل، بايد تعداد مراكز توزيع افزايش يابد.

 
كليد واژه: مكان يابي، زنجيره توزيع، مدل عدد صحيح غير خطي
 
 

 نسخه قابل چاپ