پاسخ به:مقالات کنفرانس بين المللي شهر الکترونيک تهران
سه شنبه 29 فروردین 1391 6:53 PM| علمايي سيداحمد |
| کنفرانس بين المللي شهر الکترونيک تهران 1386;اسفند 1386(1) |
| کلید واژه: |
|
خلاصه:
بانكداري الكترونيك يكي از موفق ترين سرويس ها در حوزه تجارت الكترونيك مي باشد كه بر پايه افزايش رضايتمندي مشتريان مبتني بر دسترسي به سرويس هاي ارزش افزوده بنا شده است كه به واقع اين روش مسير دسترسي مشتريان شبكه بانكي به حسابهاي خود و انجام تراكنش هاي لازم را متحول نموده است. اين در حالي است كه 30% تا 40% كاربران اينترنتي در كشورهاي اروپايي از بانكداري الكترونيك استفاده مي كنند. البته شبكه بانكي نيز از اين موضوع نه فقط به دليل رضايتمندي مشتريان از ارايه سرويس هاي جديد بلكه به دليل كاهش هزينه ها در سرويس دهي حضوري به مشتريان و افزايش كارمزد و درآمدهاي وابسته به آن حمايت مي كند. اين اتفاق همزمان با افزايش ضريب نفوذ تلفن همراه در كشورها و آمار 21 ميليون نفري كاربران در شبكه همراه اول و بيش از 26 ميليون نفري در كل شبكه هاي ايران كه روز به روز در حال افزاش است مقارن گشته و نگاه ها را به سوي بانكداري سيار بعنوان زير مجموعه اي از بانكداري الكترونيك متوجه نموده است. |