2: رابطه هوش هيجاني و عملكرد تحصيلي در دانشجويان شاغل و غير شاغل دانشگاه آزاد اسلامي واحد رامهرمز
برون ليلا، مكوندي فرزانه
همايش ملي روانشناسي و كاربرد آن در جامعه  1387;آبان 1387(1)
کلید واژه:  هوش هيجاني، عملكرد تحصيلي
خلاصه:

هدف از تحقيق حاضر بررسي رابطه هوش هيجاني و مولفه هاي آن در بين دانشجويان شاغل و غير شاغل دانشگاه آزاد اسلامي شهر رامهرمز بود. حجم نمونه شامل 134 نفر از دانشجويان دختر و پسر شاغل (67 دختر و 67 پسر) بودند كه به صورت تصادفي طبقه اي از بين كليه دانشجويان انتخاب شدند. ابزار هاي مورد استفاده آزمون 90 سوالي هوش هيجاني بار-اون و نمره هاي عملكرد تحصيلي (معدل كل) دانشجويان بودند. اين تحقيق از نوع همبستگي بود و براي تجزيه وتحليل داده ها از ضرايب همبستگي پيرسون استفاده شد نتايج بدست آمده نشان داد كه بين هوش هيجاني و عملگرد تحصيلي دانشجويان غير شاغل در سطح معنا داري (a=0.05) رابطه معني داري وجود دارد و بين هوش هيجاني و عمتكرد تحصيلي دانشجويان شاغل در سطح معناداري (a=0.05) رابطه معنا داري وجود ندارد.
هدف از تحقيق حاضر بررسي رابطه هوش هيجاني و مولفه هاي آن در بين دانشجويان شاغل وغير شاغل دانشگاه آزاد اسلامي شهر رامهرمز بود. حجم نمونه شامل 134 نفر از دانشجويان دختر و پسر شاغل (67 دختر و 67 پسر) بودند كه به صورت تصادفي طبقه اي از بين كليه دانشجويان انتخاب شدند. ابزار هاي مورد استفاده آزمون 90 سوالي هوش هيجاني بار-اون و نمره هاي عملكرد تحصيلي (معدل كل) دانشجويان بودند.اين تحقيق از نوع همبستگي بود و براي تجزيه و تحليل داده ها از ضرايب همبستگي پيرسون استفاده شد نتايج بدست آمده نشان داد كه بين هوش هيجاني و عملگرد تحصيلي دانشجويان غير شاغل در سطح معنا داري (a=0.05) رابطه معني داري وجود دارد و بين هوش هيجاني و عمتكرد تحصيلي دانشجويان شاغل در سطح معناداري