0

راهنمای تنظیمات گرافیکی بازی‌های کامپیوتری

 
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:راهنمای تنظیمات گرافیکی بازی‌های کامپیوتری
یک شنبه 24 فروردین 1393  1:13 PM

Ambient Occlusion:

 

AO یا Ambient Occlusion شیوه‌ای برای مدل‌سازی جلوه‌های نور در فضاهای سه بعدی می‌باشد. در موتورهای بازی معمولاً منابع نوری وجود دارند که نور را بر روی آبجکت‌های هندسی تابانده و پخش می‌کنند. Ambient Occlusion محاسبه می‌کند کدام پیکسل در یک تصویر توسط یک آبجکت یا شی‌ء هندسی دیگر از دسترسی به منبع نور محروم شده است و لازم است بر روی هر پیکسل چه مقدار روشنایی اعمال شود و ضرورتاً این روشی است برای اضافه کردن سایه‌هایی واقعی و قابل‌قبول به تصاویر.

برای Ambient Occlusion در تنظیمات گرافیکی بازی مورد نظرتان ممکن است گزینه‌هایی مانند SSAO (Screen Space Ambient Occlusion)، HBAO (Horizon Based Ambient Occlusion) و یا HDAO (High Definition Ambient Occlusion) در اختیار داشته باشید. SSAO نیازمند پردازش زیاد و سخت‌افزار قوی نیست ولی دقیق‌ترین نورپردازی ممکنه را نیز برای شما فراهم نخواهد کرد. دو گزینهٔ دیگر عملکردی مشابه دارند با این تفاوت که HBAO برای کارت‌های گرافیکی با برند NVIDIA و HDAO برای کارت‌های گرافیکی با برند AMD‌ می‌باشند.

 بازی‌های کامپیوتری

در بخش تنظیمات گرافیکی یک بازی ممکن است هنوز گزینه‌های دیگری نیز وجود داشته باشند ولی اکثریت آنها عملکردشان واضح است. برای مثال ممکن است گزینه‌ای تحت عنوان Texture Quality در اختیار داشته باشید که همانطور که از نامش پیداست رزلوشن بافت‌های موجود در بازی را برای شما مقدار دهی می‌نماید. هر چه به این گزینه مقدار بالاتری اختصاص داده شود بافت‌ها دارای جزئیات بیشتری خواهند شد ولی از طرف دیگر مقدار حافظهٔ گرافیکی یا VRAM بیشتری را مورد استفاده قرار خواهید داد.

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

تشکرات از این پست
parseman_110
دسترسی سریع به انجمن ها