0

بررسی مازراتی گرن توریزمو اسپرت کوپه و کوروک 2013

 
hessamnice
hessamnice
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : خرداد 1392 
تعداد پست ها : 4099
محل سکونت : گیلان

بررسی مازراتی گرن توریزمو اسپرت کوپه و کوروک 2013
دوشنبه 24 تیر 1392  3:34 PM

به زودی مازراتی گرن توریزمو اسپرت جایگزین مدل‎های گرن توریزمو S و گرن توریزمو اتوماتیک شده و از این پس از این مدل به‎عنوان مدل اصلی گرن توریزمو و مدل هیجان‎انگیز گرن توریزمو MC در میان خودروهای اسپرت یاد خواهد شد. اگرچه گرن توریزمو اسپرت از گرن توریزمو MC پرقدرت‎تر است و شتاب 0 تا 100 آن نیز کوتاه‎تر است، اما از قیمت پایه بسیار بالای آن، که بیش از 140000 دلار است، نمی‎توان چشم پوشید. از زمان معرفی کوآتروپورت در سال 2013، فروش و کیفیت تولید مازراتی روند رو به رشدی خواهد داشت. فروش مازراتی در سال 2011، چیزی در حدود 2700 دستگاه گرن توریزمو بوده است که این رقم بسیار قابل توجه است. تیپ‎های کوپه و کوروک از دیگر مدل‎های اسپرت هستند که مازراتی قصد دارد در راستای تقویت فروش گرن توریزمو، آن‎ها را تا پیش از ورود لوانته شاسی بلند و کواتروپورته سدان در سال آینده، روانه بازار کند و بازار را در انحصار خود در آورد.

بررسی مازراتی گرن توریزمو اسپرت کوپه و کوروک 2013

تغییرات مازراتی گرن توریزمو اسپرت کوپه و کوروک 2013 از صفحات لمسی فانتزی شروع می‎شود تا دکمه افزاینده قدرت اسب بخار موتور. از نقطه‎نظر ظاهری می‎توان به سپر جلوی آن که تغییرات قابل ملاحظه‎ای داشته است، اشاره کرد. سپر این خودرو با طراحی شگفت انگیزش، بسیار وحشی‎تر به نظر می‎رسد. با وجود عدم تغییر چراغ‎های جلوی این خودرو، اضافه شدن چراغ‎های زنون و سیستم کنترل تطبیقی تنظیم نور، آن‎ها را پیشرفته‎تر کرده است. سیستم کنترل تطبیقی تنظیم نور، مسیر مقابل راننده را حین چرخش خودرو در سر پیچ جاده‎ها تا حداکثر 15 درجه، روشن می‎کند. علاوه بر استانداردتر شدن رکاب‎ها، دریچه‎های هوا روی گل گیرهای جلو نیز به منظور بهتر شدن مکش هوای داغ از موتور، بزرگ‎تر شده‎اند. آن‎چه بیش از هرچیزی رخ می‎نماید، آینه‎ها، رینگ‎های 20 اینچی در چهار طرح مختلف، و چراغ‎های رنگی عقب است که در این مدل به زیباترین حالت ممکن طراحی شده‎اند. جالب‎تر از هر چیز دیگری باید به صندلی‎های چرم مجهز به بالش‎های جانبی اشاره کرد. اگرچه بالش‎ها راحتی بسیار خوبی برای سرنشینان به ارمغان می‎آورند، اما این راحتی هنوز با ایده‎آل فاصله دارد. با وجود مجهز نبودن صندلی‎های جلو به سیستم سردکن، این صندلی‎ها با داشتن سیستم گرم‎کن در فصل سرما بسیار مطلوب و خوشایند هستند و در کم‎تر از چند دقیقه می‎توان از طریق دکمه‎های کنترل دما که به‎صورت برجسته بر روی صندلی‎ها جاسازی شده‎اند، آن‎ها را فعال کرد. اگرچه این دکمه‎ها مادامی که روی صندلی نشسته‎اید، با چشم قابل رویت نیستند، اما با اندکی لمس کردن می‎توان آن‎ها را پیدا کرد.

بررسی مازراتی گرن توریزمو اسپرت کوپه و کوروک 2013
بررسی مازراتی گرن توریزمو اسپرت کوپه و کوروک 2013 بررسی مازراتی گرن توریزمو اسپرت کوپه و کوروک 2013

از جمله ویژگی‏های استاندارد موجود در مازراتی گرن توریزمو اسپرت کوپه و کوروک 2013 می‎توان به پوشش چرمی داخل، سیستم صوتی بوز، پورت iPod، و سیستم هشدار پارک اشاره کرد. اگرچه این خودرو مجهز به دوربین عقب نیست، اما طبق اظهار نظر شرکت مازراتی، در آینده‎ای نه چندان دور، این آپشن نیز به این خودرو اضافه خواهد شد. از آپشن‎های قابل انتخاب در مازراتی کوپه و کوروک 2013 می‎توان به نوع چرم پوشش داخل، نوع و رنگ دوخت صندلی‎ها، لنت‎های ترمز به رنگ‎های مختلف، و رینگ‎های آلومینیومی 20 اینچی به رنگ خاکستری اشاره کرد.

بررسی مازراتی گرن توریزمو اسپرت کوپه و کوروک 2013
بررسی مازراتی گرن توریزمو اسپرت کوپه و کوروک 2013 بررسی مازراتی گرن توریزمو اسپرت کوپه و کوروک 2013
بررسی مازراتی گرن توریزمو اسپرت کوپه و کوروک 2013 بررسی مازراتی گرن توریزمو اسپرت کوپه و کوروک 2013

نظیر بسیاری از خودروها که در قالب خودروهای کوپه روانه بازار شده‎اند، طراحی مازارتی گرن توریزمو می‎تواند تا حدودی شما را شگفت زده کند. از نقطه‎نظر نمای بیرونی، مدل کوروک، برهنه و آسیب پذیر به نظر می‎رسد که این به دلیل نبودن ستون عقب است و از زیبایی و کش و قوس‎های به کار رفته در طراحی عقب خودرو می‎کاهد. اما از نقطه‎نظر نمای داخلی، درخشش نور خورشید که از داخل اتومبیل به چشم می‎رسد، وزش ملایم باد به داخل، و صدای هیجان‎انگیز اگزوز موتور هشت سیلندر این خودرو، ایده‎آل‎ترین شرایط را برای یک تجربه رانندگی اسپرت به ارمغان می‎آورد.

بررسی مازراتی گرن توریزمو اسپرت کوپه و کوروک 2013

طراحی بدنه ماشین به گونه‎ای است که سرنشینان به حداقل میزان ممکن در معرض سیلی باد هستند و در گفتگوی سرنشینان با یکدیگر در حین رانندگی با سرعت بالا در اتوبان‎ها، نیازی به استفاده از میکروفون نیست. مازراتی گرن توریزمو اسپرت کوپه و کوروک 2013 دکمه استارتر ندارد و برای روشن کردن آن کافی است فرمان را بگیرید، سویچ را بچرخانید، و استارت کنید تا موتور 8 سیلندر 4700 سی‎سی شروع به غرش کند. گرن توریزمو 2013 با قدرت موتور 453 اسب بخار و گشتاور 521 نیوتن‎متر در مقایسه با گرن توریزمو 2012 که قدرت موتور و گشتاور آن به ترتیب 444 اسب بخار و 510 نیوتن‎متر است، از قابلیت‎های برجسته دیگری نیز برخوردار است که از جمله آن می‎توان به طراحی جدید پیستون‎ها، مکانیسم عملکرد جدید موتور، و بهبود چشم‎گیر زمان احتراق اشاره نمود.

بررسی مازراتی گرن توریزمو اسپرت کوپه و کوروک 2013

حالت تماماً اسپرت این خودرو که از طریق دکمه روی کنسول فعال می‎گردد، نه تنها با تغییر مسیر خروجی اگزوز سبب تولید صدای بسیار غرنده و هیجان‎انگیز می‎شود و کنترل تزریق بنزین را به حالت اتوماتیک درمی‎آورد، بلکه به راننده این امکان را می‎دهد که بدون هیچ محدودیتی روی تعویض دنده‎ها تسلط داشته باشد. عملکرد فرمان این خودرو تا حدی پیشرفته است که در حین رانندگی، لاستیک‎ها در بهینه‎ترین حالت ممکن با سطح جاده در تماس هستند. مکانیسم عمل ترمزها بسیار هوشمند و پایدار است و لنت ترمزهای پیشرفته به کار رفته در این خودرو، با کم‎ترین نگرانی، خودرو را پس از یک رانندگی حیرت‎آور در سرعت‎های بالا، متوقف می‎کنند. گرن توریزمو، به قدر کافی بزرگ، هیجان‎انگیز، و پرقدرت است که می‎تواند نفس شما را در سینه‎تان حبس کند. به هر حال اگر تمایل دارید تا خودرو را به حالت نرمال خود بازگردانید، می‎توانید یک بار دیگر دکمه روی کنسول را فشار دهید. در این مرحله خواهید دید که صدای اگزوز خاموش شده و غرش موتور ضعیف تر می‎شود. حال می‎توانید از رانندگی نرم با مازراتی گرن توریزمو اسپرت 2013 نهایت لذت را ببرید.

بررسی مازراتی گرن توریزمو اسپرت کوپه و کوروک 2013
بررسی مازراتی گرن توریزمو اسپرت کوپه و کوروک 2013 بررسی مازراتی گرن توریزمو اسپرت کوپه و کوروک 2013

در پایان باید گفت که هر آن‎چه را که شما از یک خودروی اسپرت در ذهن خود می‎پرورانید، مازراتی گرن توریزمو اسپرت 2013 به آن رنگ حقیقت داده است. جالب‎تر از آن این‎که هرچه بیش‎تر با این خودرو دست و پنجه نرم می‎کنید، تجربه‎هایی را به‎دست می‎آورید که شاید تنها آن‎ها را بتوانید در یک زندگی مرفه و شاهانه کسب کنید. مازراتی با برندی که در سطح جهانی شناخته شده است، همواره جزء بهترین‎های صنعت خودروهای اسپرت بوده است.

منبع : 1car.ir

 

.: آخر ای مولای من چندی به درگاهت شدم / در طریقت، از دل و جان پیرو راهت شدم :.


.: محو روی آن جمال پاک چون ماهت شدم / ذره ای گشتم ز خاک و زیر پاهایت شدم :.

تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها