نتایج مطالعه جدید مرکز uSwitch نشان داد که 71 درصد کاربران بریتانیاییهایی که گوشی هوشمند داشتند با این دستگاه به نوعی مشکل برخوردهاند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، طبق نتایج این بررسی 48 درصد کاربران که بزرگترین گروه مشکلات هم به آنها مربوط میشده است از عمر کوتاه باتری گوشی هوشمند خود رنج میبردهاند، 23 درصد با نمایشگر خود مشکل داشتهاند و 14 درصد هم گفتهاند که با مشکلات نرمافزاری در گوشی هوشمند خود مواجه شدهاند.
همچنین گفته شد که پس از عمر باتری، بیشترین مشکل مربوط به زمانی بوده است که کاربران قصد داشتند با گوشی هوشمند خود وارد اینترنت شوند. طبق آمارها 31 درصد کاربران اعلام کردند که در هنگام حرکت گوشی آنها قادر به دریافت سیگنالهای 3G یا اینترنت معمولی نبوده است و 27 درصد هم از سرعت پایین جستوجوهای اینترنتی در گوشی خود شکایت داشتهاند.
البته باید توجه داشت که گوشیهای هوشمند در زمینه قابلیتهای پایهای و معمولی هم دچار مشکل بودهاند. طبق اطلاعات موجود 12 درصد صاحبان گوشیهای هوشمند در جریان ارسال پیامک با مشکل مواجه میشدند و 7 درصد در جریان دریافت پیامک مشکل داشتند. همچنین گفته شد که 13 درصد هم وقتی میخواستند با این ابزار تماس تلفنی برقرار کنند به مشکل برمیخوردند.