بازگشت آبارث با مدل 659
سه شنبه 30 خرداد 1391 8:46 PM
آبارث يك شركت سازنده ايتاليايي ماشينهاي مسابقهاي است كه كارلو آبارث اتريشي ـ ايتاليايي سال 1330 در شهر تورين ايتاليا آن را تاسيس كرد. لوگوي اين شركت، نشاندهنده تصوير تلطيفشده يك عقرب روي يك پسزمينه زرد و قرمز رنگ است.
ارتباط شناختهشده آبارث با شركت فيات از زمان ساخت آبارث 1500 بيپوستو در سال 1333 آغاز شد. آن سالها سينيور آبارث در توليد ماشينهاي اسپرت تپهنورد و مسابقهاي بويژه در كلاس 850 تا 2000 سيسي با موفقيت روبهرو بود و رقابت تنگاتنگي با پورشه 904 و فراري دينو داشت. هنس هرمان، رانندهاي كه از سال 1343 تا 1345 خورشيدي براي آبارث كار ميكرد، سال 1344 به همراه تدي پيلت بلژيكي موفق به كسب مقام قهرماني در مسابقات 500 كيلومتري نورنبرگ شد. آبارث به جان اَبت كه بعدها اقدام به تاسيس شركت Abt Sportsline نمود، وعده داد در صورت پيروزي در تمام مسابقاتي كه شركت ميكند، ميتواند يكي از ماشينهاي كارخانه را بهصورت مجاني تصاحب كند؛ كاري كه اَبت تقريبا موفق به انجام آن شد و در 29 مسابقه از 30 مسابقه قهرمان شد و فقط در يكي از مسابقات به مقام دوم دست يافت. شركت آبارث در كنار توليد ماشينهاي مسابقهاي، اگزوزهايي با كارايي بالا توليد ميكرد. پس از آن هم آبارث دست به توليد كيتهاي تيونينگ متنوعي براي خودروهاي جادهاي و بويژه فيات زد. با وجود رقباي بسياري در اين بخش همچون جيانيني، از دهه 60 آبارث موفق شد تا حد زيادي سلطه خود بر بازار توليد كيتهاي تيونينگ را آغاز كند. همچنين در بخش توليد اتومبيلهاي اسپرت و مسابقهاي با پورشه و كمپاني فرانسوي سيمكا رقابت ميكرد. حراج آبارث آبارث در تابستان 1352 به فيات و تيم مسابقهاي اين شركت هم به شركت انزو اوسلا فروخته شد. پس از اين آبارث به بخش مسابقهاي شركت فيات تبديل شد كه مديريت آن به عهده اورليو لامپردي، طراح معروف موتور خودرو بود. برخي از مدلهاي جديد توسط فيات يا شركتهاي تابعه آن مانند لانسيا و اتوبيانچي و به كمك آبارث ساخته شد. معروفترين آنها اتوبيانچي A112 آبارث بود كه به خاطر قيمت پايين و وزن سبكش شهرت يافته بود. آمادهسازي اتومبيلهاي رالي شركت فيات مانند فيات 124 آبارث و 1331 آبارث هم به عهده اين بخش (آبارث) بود. در دهه 60 خورشيدي اساسا از نام آبارث براي نشان دادن كاراسي فياتهايي نظير فيات ريتمو آبارث 130 تي.سي استفاده ميشد. پس از آن، تقريبا نام آبارث به فراموشي سپرده شد و تنها در مدلهايي محدود و تزييني مانند فيات استيلو آبارث به نام آبارث برخورد ميكرديم. تا اين كه سال 1385 كارخانه فيات، نام آبارث را با توليد اتومبيلهاي گرند پونتو آبارث و گرند پونتو آبارث اس 2000 مجدد احيا كرد. به نظر ميرسد مانند كارخانه رنو كه برند رنو اسپرت تحت نام تجاري رنو در حال توليد است، برند آبارث هم بهعنوان يك بخش مجزا در داخل نام تجاري فيات مشغول به كار است. هم اكنون آبارث در بخش قديمي ساختمان مهندسي ميرافيوري و با مديريت هِرالد وستر به كارش ادامه ميدهد. پس از سالها رقابت ورزشي در قاره اروپا برگزاركنندگان مسابقات حدود 2 سال پيش، از حضور سري جديد آبارث 500 GB در مسابقات خبر دادند كه قرار بود با شركت تعدادي از رانندگان معروف در سراسر انگلستان و در اولتون پارك شهر چشاير انگلستان انجام شود. نگاهي به جديدترين محصول اين خودرو اولين حضورش در مجامع رسمي را در سيامين سالگرد ميل ميگليا كه انزو فراري از آن بهعنوان زيباترين مسابقه جهان نام برده بود، آغاز خواهد كرد. ميل ميگليا مسابقهاي به طول حدود 2000 كيلومتر بود كه در گذشته 24 دوره آن در ايتاليا برگزار شده است. قرار است سيامين سالگرد ميل ميگليا در پيزا دلا لاگيا شهر برشيا جايي كه بهعنوان مركز مجموعهداران اتومبيلهاي پر زرق و برق و لوكس امروزي شناخته ميشود، برگزار گردد. اين خودروي جذاب نشاندهنده پيوند بين آبارث و مازراتي به عنوان شركتهايي است كه توجه به ارزشهاي مشتركي مانند توجه به جزئيات، ظرافت در طراحي و علاقه وافر به كارايي و اسپرت بودن مد نظرشان است. پس از پروژه مشترك 3 سال پيش آبارث و فراري كه منجر به خلق آبارث 695 تريبوتوي فراري شد، اين پروژه، مهر تاييد ديگري بر حضور موفق و معتبر آبارث در بخش توليد خودروهاي لوكس اسپرت است. اين بار نام آبارث در كنار نام تجاري مازراتي قرار گرفته كه تاريخ دستاوردهاي ورزشي و توليد ماشينهاي با ظرافت جادهاي آن در سراسر جهان به رسميت شناخته شده است. كارل آبارث و آلفييري مازراتي با شور و شوق وصفناپذيري در عرصه مكانيك و ماشين متحد شده و نامشان را به 2 كمپاني از معتبرترين كمپانيهاي توليد اتومبيلهايي گره زدند كه مشخصه آنها، زيبايي و عملكرد بيحرف و حديثشان است. همانگونه كه آبارث 695 تريبوتوي فراري نهايت بيان شخصيت ورزشي اتومبيلهاي آبارث و روح مسابقهاي آنهاست، نسخه جديد آبارث هم تجسم محض ظرافت بوده كه با راحتي رانندگي در مدل مازراتي گران توريزمو يكي شده و موفقيتي جديد را خلق كردهاند. نسخه مجهز به سقف تاشوي آن به تبعيت از استانداردهاي مازراتي تركيبي از ظرافت، زيباييشناسي، ظاهر تهاجمي ـ ورزشي، توجه به مواد به كار گرفته شده و برخورداري از سطح بالاي راحتي را يكجا جمع كرده است. نگاهي به مدل 659 بد نيست نگاه مختصري به ديگر مشخصات اين اتومبيل بيندازيم. اين اتومبيل داراي سبك منحصربهفرد و خصوصيات تكنيكي ويژهاي دارد كه به دست مهندسان شركت آبارث براي شركت مازراتي طراحي شده است. موتور 4/1 ليتري تي.جت 16 سوپاپ با قدرت 180 اسب بخار به همراه سيستم كنترل فرمان و جعبه دنده Abarth Competizione كه باعث ارتقاي عملكرد موتور و كاهش زمان تعويض دنده شده تضمينكننده يك رانندگي فوقالعاده راحت پشت فرمان اين اتومبيل است. بعلاوه براي ارتقاي بيشتر عملكرد (بويژه شتاب ماشين) تايرها مجهز به رينگهاي آلومينيومي 17 اينچي طراحي نپتون بوده كه از مازراتي الهام گرفته شدهاند. براي تقويت سيستم ترمز از ديسكهاي 305 ميليمتري برمبو و كمك فنرهاي مخصوص KONI كه تضمينكننده عملكرد عالي در نهايت ايمني است، استفاده شده است. نميتوان گفت بدون اگزوز دو حالته اين ماشين كامل ميشود. به كارگيري اگزوز دو حالته به منظور ارتقاي عملكرد موتور و ايجاد صداي موثر در دور موتور بالاي 3000 دور بر دقيقه است. انتهاي اگزوز به گونهاي تغيير يافته تا تداعيكننده همان حالت شش ضلعي اگزوزهاي مازراتي باشد. شايد بتوان گفت شكل ظاهري ماشين و بخصوص رنگ بدنه نزديك به مازراتي پنتو چيو بردوز است. فرم رنگ اين مدل مازراتي حاصل رنگآميزي سه لايهاي است كه بازتاب نور مناسب آن بيش از پيش بر درخشندگي ماشين ميافزايد. سقف تاشوي اين مهاجم مسابقهاي رنگ فابريك خاكستري دارد. چراغهاي جلو زنون بوده و به گونهاي طراحي شده كه در تمامي شرايط آب و هوايي، عملكرد عالي داشته باشد. شدت نور و استمرار روشنايي اين چراغها 3 برابر چراغهاي هالوژن استاندارد است. در طراحي داخلي هم شاهد توجه به جزئياتي هستيم كه در هر دو برند پيش از اين ديده بوديم. تمام صندليها با روكش چرمي بژ رنگ آراسته شده كه چرم قسمت پشت سريهاي صندليهاي جلو منقش به آرم 695 است. داشبورد و قسمت دنده هم با آستر كربني مات تزئين شده است. خودرو مجهز به سيستم صوتي ارتقا يافته JBL hi-fi با 9 اسپيكر و آمپلي فاير 8 كاناله با قدرت 400 وات است. حداكثر سرعت اين خودرو 225 كيلومتر بر ساعت است كه با شتاب صفر تا صد 7 ثانيهاي به دست ميآيد. اما براي رسيدن به اين سرعت باورنكردني آبارث 695 فقط 5/6 ليتر سوخت در هر صد كيلومتر مصرف ميكند. توليد اين خودرو محدود بوده و قرار است تنها 499دستگاه آبارث 695 مازراتي اديشن توليد شود. هر دستگاه، پلاك مخصوص به خود را خواهد داشت كه نشاندهنده شماره نمونه ساخته شده است. آبارث مدل 659در چند زاويه
براي ارتقاي بيشتر عملكرد (بويژه شتاب ماشين) تايرها مجهز به رينگهاي آلومينيومي 17 اينچي طراحي نپتون بوده كه از مازراتي الهام گرفته شدهاند.
تمام صندليها با روكش چرمي بژ رنگ آراسته شده كه چرم قسمت پشت سريهاي صندليهاي جلو منقش به آرم 695 است. داشبورد و قسمت دنده هم با آستر كربني مات تزئين شده است. خودرو مجهز به سيستم صوتي ارتقا يافته JBL hi-fi با 9 اسپيكر و آمپلي فاير 8 كاناله با قدرت 400 وات است.
چهار راه برای رسیدن به آرامش:
1.نگاه کردن به عقب و تشکر از خدا 2.نگاه کردن به جلو و اعتماد به خدا 3.نگاه کردن به اطراف و خدمت به خدا 4.نگاه کردن به درون و پیدا کردن خدا
پل ارتباطی : samsamdragon@gmail.com
تالارهای تحت مدیریت :
مطالب عمومی کامپیوتراخبار و تکنولوژی های جدیدسیستم های عاملنرم افزارسخت افزارشبکه