0

بانک های ایرانی برنامه کاربردی در حوزه موبایل بانکینگ ندارند

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

بانک های ایرانی برنامه کاربردی در حوزه موبایل بانکینگ ندارند
چهارشنبه 17 خرداد 1391  12:06 AM

بانک های ایرانی برنامه کاربردی در حوزه موبایل بانکینگ ندارند شنبه 13 خرداد 1391

بیشتر بانکهای ایرانی در خصوص موبایل بانکینگ برروی ارائه خدمات از طریق پیام کوتاه کار کرده اندو در جهت ارائه سایر خدمات ازطریق WAP و برنامه های کابردی هنوز اقدام قابل توجهی نکرده اند که این امر خود نیاز به بستر سازیهای مناسب و اقدمات ویژه ای دارد.


مجید آذر پور، کارشناس ارشد موبایل بانکینگ در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه تجارت و روشهای کسب وکار، یکی از مهمترین حوزه هایی است که به کارگیر فناوریهای نوین اطلاعاتی و ارتباطی و اینترنت  به شدت  آنها را تحت تأثیر قرار داده، اظهار داشت: در شرایط حاضربسیاری از روشهای سنتی کسب درآمد متحوّل گشته و روشهای جدیدی مورد استفاده قرار گرفته است.
به گفته وی پیشرفت اینترنت مسیر صنعت تجاری سرویس های مالی سازمانهای بزرگ را با ارائه مدل های جدید تجاری و راههای جدید برای ارائه دسترسی تمام وقت به مشتریانشان متحول کرده است.
وی با اشاره به افزایش کاربران تلفن همراه در دهه اخیر و قابلیت های ارائه شده در زمینه بانکداری با تلفن همراه، گفت: یکی از این خدمات بانکداری همراه و انجام تراکنشهای مالی از طریق تلفن همراه است که در کشورهای مختلف جهان با موفقیت همراه بوده و بر میزان کاربران آن روز به روز افزوده می شود.
این کارشناس فناوری گفت: درزمینه سایر خدماتی که بانکداری همراه ارائه می دهد می توان به سرویسهایی در خصوص اطلاعات حسابها (ریز صورتحسابها ،کنترل و مدیریت آنها و …)، پرداخت و انتقال وجوه مالی ، سرویسهای سرمایه گذاری و پشتیبانی اشاره کرد.
آذر پوربا اشاره به اینکه دلیل اصلی که موسسات مالی علاقمند به ارائه خدمات بانکداری هستند این است که این روش کانال ارتباطی جدید و قدرتمندی را با استفاده از تلفن همراه در اختیار آنها قرار می دهد، گفت: در بانکداری o­nline، مشتریان باید از طریق یک کامپیوتر شخصی با موسسه مالی ارتباط برقرار کنند در حالیکه در بانکداری همراه مشتریان می توانند از طریق موبایل از خدمات 24 ساعته و هفت روز هفته بانکها استفاده کنند.
به گفته وی بیشتر بانکهای ایرانی در خصوص موبایل بانکینگ برروی ارائه خدمات از طریق پیام کوتاه کار کرده اندو در جهت ارائه سایر خدمات ازطریق WAP و برنامه های کابردی هنوز اقدام قابل توجهی صورت نگرفته  که این امر خود نیاز به بستر سازیهای مناسب و اقدمات ویژه ای دارد.

منبع خبر : موبنا
 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها