پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
پنج شنبه 21 اردیبهشت 1391 10:17 PM
2 : مطالعات برنامه درسي زمستان 1386; 2(7):37-59. |
بررسي تاثيرات برنامه آموزش فلسفه به کودکان در رشد منش هاي اخلاقي دانش آموزان |
جهاني جعفر* |
* دانشگاه شيراز |
در مقاله حاضر، ميزان توانمندي و کفايت برنامه آموزش فلسفه به کودکان براي رشد مهارت هاي اساسي انساني، شامل مهارت هاي استدلالي، مهارت هاي پژوهشي و مهارت هاي ترجمه اي، بين کودکان و نوجوانان ايراني بررسي و تحليل شده است. به اين منظور، مفروضات زيربنايي، ساختار و اجزاي تشکيل دهنده برنامه آموزش فلسفه به کودکان که توسط ليپمن و همکارانش پيشنهاد شده است، تحليل شد. در ادامه تحليل، يافته هاي چند طرح پژوهشي مرتبط با اجراي اين برنامه بين نوجوانان استان فارس مورد بررسي قرار گرفت. |
كليد واژه: برنامه آموزش فلسفه، مهارت استدلالي، مهارت پژوهشي، مهارت ترجمه اي، منش اخلاقي |
نسخه قابل چاپ |