0

مقالات مطالعات برنامه درسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
پنج شنبه 21 اردیبهشت 1391  10:17 PM

 2 : مطالعات برنامه درسي زمستان 1386; 2(7):37-59.
 
بررسي تاثيرات برنامه آموزش فلسفه به کودکان در رشد منش هاي اخلاقي دانش آموزان
 
جهاني جعفر*
 
* دانشگاه شيراز
 
 

در مقاله حاضر، ميزان توانمندي و کفايت برنامه آموزش فلسفه به کودکان براي رشد مهارت هاي اساسي انساني، شامل مهارت هاي استدلالي، مهارت هاي پژوهشي و مهارت هاي ترجمه اي، بين کودکان و نوجوانان ايراني بررسي و تحليل شده است. به اين منظور، مفروضات زيربنايي، ساختار و اجزاي تشکيل دهنده برنامه آموزش فلسفه به کودکان که توسط ليپمن و همکارانش پيشنهاد شده است، تحليل شد. در ادامه تحليل، يافته هاي چند طرح پژوهشي مرتبط با اجراي اين برنامه بين نوجوانان استان فارس مورد بررسي قرار گرفت.
در اين پژوهش سه سوال اساسي مطرح شد و يافته هاي تحقيق نشان داد که برنامه آموزش فلسفه به کودکان:
1. از توانايي لازم براي رشد مهارت هاي استدلالي بين کودکان ايراني برخوردار است.
2. مي تواند از طريق مهارت هاي پژوهشي، به تقويت منش هاي اخلاقي دانش آموزان کمک کند.
3. قادر است در کودکان مهارت هاي ترجمه اي را به صورت مقطعي رشد دهد و از اين طريق مي توان به پرورش ارزش ها و رفتارهاي مبتني بر آنها دست يافت.

 
كليد واژه: برنامه آموزش فلسفه، مهارت استدلالي، مهارت پژوهشي، مهارت ترجمه اي، منش اخلاقي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها