پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
پنج شنبه 21 اردیبهشت 1391 10:16 PM
5 : مطالعات برنامه درسي پاييز 1387; 3(10):94-129. |
ضرورت و راه كارهاي بهبود برنامه درسي دروس عمومي دوره كارشناسي از ديدگاه دانشجويان و اعضاي هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي |
عارفي محبوبه*,قهرماني محمد,رضايي زاده مرتضي |
* ولنجك، دانشگاه شهيد بهشتي، دانشكده علوم تربيتي و روان شناسي |
حيطه آموزش عمومي در آموزش عالي (علي رغم نظرات مخالف آن) در كنار حيطه هاي تخصصي، پژوهشي و توسعه دانش از اهميت بسزايي برخوردار است؛ خصوصا در دنياي كنوني كه بيش از پيش نياز به دانش آموختگان داراي اطلاعات و مهارت هاي عمومي، توانمند در دسترسي به اطلاعات، برقراري ارتباطات موثر، تجزيه و تحليل مسايل و ارايه راه حل ها، تفكر خلاق و شناسايي محيط ملي و بين المللي احساس مي شود. اين پژوهش در پي آنست كه راه كارهاي بهبود برنامه درسي عمومي آموزش عالي را كه به عنوان دروس عمومي بيان مي شوند، مورد بررسي قرار دهد و از اسناد و منابع علمي معتبر و تجارب ساير نظام ها و هم چنين، نظرات دانشجويان و اعضاي هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي در اين رابطه بهره مند شود. |
كليد واژه: دروس عمومي، آموزش عالي، دانشجويان، اعضاي هيات علمي |
نسخه قابل چاپ |