0

مقالات مطالعات برنامه درسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
پنج شنبه 21 اردیبهشت 1391  10:15 PM

 3 : مطالعات برنامه درسي پاييز 1387; 3(10):39-64.
 
ارزيابي اهداف و محتواي كتاب هاي علوم تجربي دوره ابتدايي از ديدگاه الگوي آموزش خلاقيت پلسك
 
قاسمي فرشيد*,جهاني جعفر
 
* شيراز، بلوار پاسداران، خيابان شهيد فلاحي، كوچه 3، آپارتمان نور
 
 

اين پژوهش به منظور ارزيابي اهداف و محتواي كتاب هاي علوم تجربي دوره ابتدايي از ديدگاه چرخه آموزش خلاقيت هدفمند پلسك انجام شد. از آن جا كه پژوهش حاضر از نوع تركيبي است، لذا از روش هاي كمي (تحليل محتوا) و كيفي (تحليلي) استفاده شده است. جامعه آماري تحقيق شامل كتاب هاي علوم تجربي دوره ابتدايي و راهنماي تدريس معلمان بود. جهت پاسخ گويي به سوالات پژوهش، ابتدا اهداف كتاب هاي علوم تجربي با توجه به طبقه بندي شناختي اندرسون تحليل شد. نتايج نشان مي دهد حدود 6.5 درصد اهداف در طبقه آفريدن قرار دارند. سپس محتواي كتاب هاي علوم با توجه به چرخه آموزش خلاقيت هدايت شده پلسك و تكنيك ويليام رومي ارزيابي شد كه نتايج حاكي از ضريب درگيري خلاق كمتر از 0.25 بود. در مرحله آخر، الگوهاي آموزشي خلاقيت تحليل شد.

 
كليد واژه: ارزيابي، آموزش خلاقيت، علوم تجربي، الگوي پلسك
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها