معاون عمليات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ از برقراري روزانه حدود ۲۵۰۰ تماس مزاحمي با مركز فوريتي پليسي ۱۱۰ خبرداد و گفت: اداره حقوقي پليس تهران پيگير مسئله مزاحمان تلفني است.
سرهنگ كريمي در گفت و گو با ایسنا، با بيان اينكه در سال گذشته بيش از ۱۱ ميليون تماس با مركز فوريتهاي پليسي ۱۱۰ برقرار شده است، گفت: به صورت ميانگين روزانه ۲۵ الي ۳۰ هزار تماس با مركز فوريتهاي پليسي ۱۱۰ برقرار ميشود.
وي با بيان اينكه از ميان ۱۱ ميليون تماس برقرارشده با مركز ۱۱۰ در سال گذشته تنها حدود چهار ميليون تماس منجر به عمليات شده است، گفت: نزديك به دو ميليون از تماسهاي برقراري با مركز فوريتهاي پليسي ارائه مشاوره در زمينههاي مشاوره حقوقي، خانوادگي و پاسخ به سوالات انتظامي مردم بوده است.
معاون عمليات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با بيان اينكه مابقي تماسها غيرعملياتي بوده است، گفت: اين تماسها شامل مزاحمان، ارائه اخبار تكراري، تماسهاي زير پنج ثانيه، اشكالات مخابراتي و تماسهاي اشتباهي ساير مراكز ۱۱۵،۱۲۵ و۱۱۸ را شامل ميشود.
كريمي با بيان اينكه مزاحمان روزانه حدود ۲۵۰۰ تماس با مركز فوريتيهاي پليسي ۱۱۰ برقرار ميكنند، گفت: بيشتر اين افراد اخبار كذب ارائه ميكنندالبته شمارههاي تكراري مزاحمان براي پليس مشخص شده و اقدامات پليسي جهت پيگيري اخبار صورت نميگيرد.
عمده مزاحمان اپراتورهاي زن را مردان و اپراتورهاي مرد را زنان تشكيل ميدهند
وي در مورد جنسيت مزاحمان تلفني مركز فوريتهاي پليسي ۱۱۰ عنوان كرد كه در طول روز كه اپراتورهاي زن مسئوليت پاسخگويي به تماسهاي تلفني را دارند، عمده مزاحمان تلفني مرد بوده و در هنگام شب كه اپراتورهاي مركز ۱۱۰ مرد هستند، عمده مزاحمان تلفني را زنان تشكيل ميدهند.
كريمي با بيان اينكه اوج زمان تماس مردمي با مركز فوريتهاي پليسي ۱۱۰، ساعت ۱۸ تا ۲۲ است گفت: بيشتر تماسهاي مزاحمان تلفني در ساعت ۱۲ الي ۱۴ كه زمان تعطيلي مدارس نيز هست، ثبت شده است.
وي در توضيح خاصترين مزاحمان تلفني مركز ۱۱۰ به تماسهاي مكرر شهروندي اشاره كرد و گفت: اين فرد ۴۲ مرتبه با مركز فوريتهاي پليسي ۱۱۰ تماس گرفته و هرباره با اعلام خبر كذب وقوع نزاع و درگيري در مناطق مختلف شهر باعث ايجاد مزاحمت براي پليس تهران شده بود، به گونهاي كه در هر ۴۲ مرتبه ماموران به محل اعلامي اعزام شده و دريافتند كه گزارش دريافتي كذب است كه با پيگيري اداره حقوقي مشاره اليه به مرجع قضايي معرفي شد.
كريمي در ادامه با بيان اينكه گاها مزاحمان در تماسهاي تلفني از اپراتورها درخواست ميكنند كه تنها با آنان صحبت كنند، گفت: چندي پيش مردي به طور ميانگين ۲۸ مرتبه با مركز ۱۱۰ تماس گرفته و عنوان ميكرد كه «با آقا محمد كار دارم» كه اين موضوع نيز تحت پيگيري قرار گرفت و مزاحم تلفني به مرجع قضايي معرفي شد.
معاون عمليات پليس پايتخت با بيان اينكه چندي پيش نيز مردي با برقراري ۲۱۸ تماس با مركز فوريتهاي پليسي ۱۱۰ اقدام به ارائه گزارشها و اخبار كذب در مورد وقوع نزاع، درگيري، مزاحمت كرده بود، گفت: چندي پيش نيز فردي با برقراري بيش از ۱۷ تماس ضمن ارائه گزارش كذب اقدام به فحاشي به اپراتورهاي ۱۱۰ كرد.
قطع ۲۲۰ شماره تلفن مزاحم مركز ۱۱۰
وي با اشاره به هماهنگيهاي انجامشده با شركتهاي مخابراتي ايران گفت: سال گذشته با همكاري مركز مخابرات ايران (همراه اول) حدود ۲۲۰ شماره تلفن كه اقدام به ايجاد مزاحمت براي مركز ۱۱۰ كرده بود قطع شد.
ايرانسل براي برخورد با مزاحمان به پليس كمك نميكند
كريمي با گلايه از عدم همكاري شركت مخابراتي ايرانسل گفت: بسياري از مزاحمان اين مركز از طريق شمارههاي ايرانسل اقدام به ايجاد مزاحمت براي اين شماره فوريتي ميكنند و اين در حالي است كه اين شركت براي برخورد يا كنترل مزاحمان كمك اثر بخشي به پليس نميكند.
معاون عمليات پليس پايتخت با اشاره به پيگيريهاي موثر اداره حقوقي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ گفت: مركز ۱۱۰ با هماهنگي اداره حقوقي پليس تهران اقدام به طرح شكايت از مزاحمان كرده و با هماهنگيهاي انجام شده با مراجعقضايي و شركتهاي مخابراتي رسيدگي به پرونده مزاحمان تلفني مركز ۱۱۰ با جديت انجام ميگيرد.
وي افزود: در مواردي كه مخابرات اقدام به قطع خط شماره مزاحمان ميكند، مزاحمان براي رفع اين مشكل بايد به اداره حقوقي پليس فاتب مراجعه كرده تا قطعشدگي تلفن اين افراد رفع شود.
كريمي افزود: چندي پيش نيز يكي از شمارههاي مزاحمان قطع شده كه در بررسيهاي بعدي مشخص شد فرزند اين خانواده اقدام به ايجاد مزاحمت براي مركز فوريتي پليس ۱۱۰ كرده و هنگامي كه مادر اين طفل براي پيگيري مشكل قطعشدگي خطوط به اداره حقوقي پليس تهران مراجعه كرد كه بسيار شوكه واز اقدام كودك ۸ ساله عذرخواهي كرد.
معاون عمليات پليس تهران بزرگ گفت: ميانگين سني مزاحمان تلفني ۱۱۰، هفت تا ۱۸ ساله هستند كه گاها ضمن اعلام خبر كذب اقدام به فحاشي كرده، گاها نيز به جاي صحبتكردن، فوت كرده يا نوار مبتذل پخش ميكنند.
كريمي با بيان اينكه موضوع تماسهاي تلفني مزاحمان مركز ۱۱۰ به صورت ويژه در اداره حقوقي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ بررسي ميشود گفت: اميدواريم كليه شركتهاي مخابراتي تعامل خوبي با پليس داشته باشد.