0

پنج ماده غذایی لازم برای بدن

 
alishakeri
alishakeri
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : فروردین 1389 
تعداد پست ها : 107
محل سکونت : فارس

پنج ماده غذایی لازم برای بدن
سه شنبه 8 تیر 1389  10:46 PM

 

شما به کرات از رادیو ،تلویزیون یا حتی پزشک خود شنیده اید که باید در طول روز از این 5 ماده ی خوراکی میل کنید تا بدنتان سالم بماند .


اما این 5 خوراکی که این همه بر استفاده آنها تاکید می شود چه خوراکی هایی هستند ؟ این 5 خوراکی جزو خانواده سبزیجات و میوه ها هستند اما چه میوه هایی ؟


شما باید روزانه در حدود 80 تا 100 گرم از این مواد را به بدن خود برسانید .
یک عدد سیب ، دو عدد زردآلو ، یک هویج بزرگ ، چند عدد لوبیا سبز ، مقدار کمی از یک کمپوت میوه ای .

 
اما این مواد خوراکی را به چه نوع و سبکی باید مصرف کرد ؟ تازه ،فریز شده یا آب پز شده ؟ حتی اگر این میوه های را آب پز نیز کنید بازهم به خوبی مواد و ویتامینهای موجود شان حفظ می شود . اما بهترین شیوه و طرز مصرف بدین ترتیب می باشد ؛


* هنگامی که این میوه های را خریداری می کنید همان موقع و پس از شستن صحیح، مورد مصرف قرار دهید .


* البته باید هنگام آب پز کردن این میوه ها دقت داشته باشید ،به آنها نمک یا شکر زیادی اضافی نکنید و در هنگام طبخ دقت داشته باشید که ویتامین های آنها از دست نرود .


اما چرا به مصرف روزانه این مواد خوراکی تاکید می شود ؟


زیرا سبزی ها و میوه های دارای ویتامین های بسیاری هستند بخصوص میوه هایی که توضیح داده شده است دارای مقادیر زیادی ویتامین هستند .


سیب را که به عنوان سلطان میوه ها می شناسند زیرا دارای ویتامین و فیبر های بسیار مفیدی است .
زرد آلو علاوه بر اینکه برای بدن شما مفید است تاثیر مستقیمی بر روی پوست شما دارد و برای پوستتان بسیار مفید است .


 تمامی میوه ها و سبزیجاتی که گفته شد دارای درصد بالایی از  ویتامین سی و آ ، و کاروتن هستند .
این سبزیجات و میوه ها دارای مقدار زیادی آب هستند که سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند و همچنین به علت دارا بودن فیبر ،هضم غذا را تسریع می بخشند .


این میوه های و سبزیجات دارای کالری بسیار پایینی هستند و برای رژیم های لاغری مفید می باشند : 
با خوردن این 5 خوراکی از بیماری های قلبی -  عروقی پیشگیری می کنید :
مطالعات و تحقیقات دانشمندان نشان می دهد افرادی که از این میوه ها و سبزیجات استفاده کرده اند و یا در رژیم ها ی غذایی خود سبزیجات را گنجانده اند تا حدود زیادی از بیماری های قلبی در امان مانده اند .

 

و همچنین متخصصان تغذیه از مردم می‌خواهند در رژیم غذایی خود از زنجبیل، سیر، بادمجان، ریحان و جعفری بیشتر استفاده کنند.


به گفته متخصصان این مواد غذایی به سبب سرشار بودن از ویتامین و مواد آنتی اکسیدان به دستگاه ایمنی بدن کمک و آن را تقویت می‌کند.


متخصصان تغذیه می‌گویند: افزودن سیر به برنامه غذایی نه تنها باعث تقویت سیستم دفاعی بدن می‌شود بلکه از ابتلای افراد به سرماخوردگی و آنفلوآنزا نیز جلوگیری می‌کند و به تنظیم کلسترول خون نیز کمک می‌کند.

 

افزودن ریحان به رژیم غذایی نیز در کاهش ابتلا به ورم رماتیسمی مفاصل بسیار موثر است .

v
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها