0

استاد روزنامه نگاري: نشريات دانشجويي با حفظ خط قرمزها بايد در جهت نوآوري و خلاقيت حرکت کنند

 
labeik_ya_khameneei
labeik_ya_khameneei
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : دی 1389 
تعداد پست ها : 1819
محل سکونت : آذربایجان غربی

استاد روزنامه نگاري: نشريات دانشجويي با حفظ خط قرمزها بايد در جهت نوآوري و خلاقيت حرکت کنند
شنبه 31 اردیبهشت 1390  3:33 PM

استاد روزنامه نگاري: نشريات دانشجويي با حفظ خط قرمزها بايد در جهت نوآوري و خلاقيت حرکت کنند

بزرگنمایی:  

خبرگزاري آريا- دانشگاه آزاد اسلامي قزوين کارگاه يک روزه آموزشي با عنوان" روزنامه نگاري نوين" براي مديران مسوول و سردبيران نشريات دانشجويي منطقه 12 برگزار کرد .
به گزارش خبرگزاري آريا از قزوين، در اين کارگاه يک روزه حجت الاسلام صفي خاني ، معاون فرهنگي اين دانشگاه در سخناني به نقش نشريات در بيداري جامعه اشاره کرد و گفت : نشريات دانشجويي مي توانند با ارائه مباحث مختلف در نشريات خود باعث ايجاد نشاط علمي ، فرهنگي و ديني در دانشگاه شوند و در جهت رشد و تعالي و معرفي دانشگاه گام بردارند.در ادامه دکتر محمد سلطاني فر ، استاد روزنامه نگاري و رييس گروه روزنامه نگاري دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم تحقيقات تهران در سخناني به اهداف انتشار نشريات دانشجويي در دانشگاه ها اشاره کرد و اظهار داشت : بايدها و نبايدها و خط قرمزها در همه رسانه هاي دنيا وجود دارد . اما نشريات دانشجويي مي توانند با رعايت اين محدويت هاي قانوني ، به حلقه مفقوده بين سيستم هاي جريان ساز رسانه اي تبديل شوند و سرمنشا خبري براي رسانه هاي جمعي باشند .مولف کتاب هاي "پوشش خبري" ، "روابط عمومي الکترونيک" ، "ديپلماسي سايبر "، "تکنولوژي هاي نوين ارتباطي" افزود : ايجاد فضايي براي ارائه نقطه نظرات ، بيان نقاط قوت و ضعف ، ايجاد فضايي براي برون داد خلاقيت ها ، امکان ايجاد فضايي براي انتقال اعتراض ها در حوزه هاي قانوني و ارائه نوآوري و خلاقيت از مهم ترين اهدافي است که نشريات دانشجويي مي توانند براي تحقق آن ها حرکت کنند . وي با اشاره به انتشار بيش از يک هزار و 200 نشريه دانشجويي در دانشگاه آزاد اسلامي سراسر کشور يادآور شد : کوتاه بودن عمر نشريات دانشجويي ، عدم آشنايي با تخصص روزنامه نگاري ، نبود نشريات الکترونيکي دانشجويي از مهم ترين ضعف ها و آسيب هاي نشريات دانشجويي است که مطمئناً با فراگيري آموزش هاي لازم و انتشار هم زمان نشريات دانشجويي به صورت سنتي و الکترونيکي مي توان تاثيرگذاري اين نشريات را در بين دانشجويان شاهد باشيم . دکتر سلطاني فرد در ادامه داشتن سرمقاله ، مقالات تحليلي و توليدي را از ارکان نشريات دانشجويي ذکر کرد و اظهار داشت : نشريات دانشجويي نبايد دنبال انتشار اخبار قديمي باشند که قبلا در نشريات و روزنامه هاي مختلف چاپ شده است بلکه مي توانند با انتشار سرمقاله ، مقالات تحليلي و توليدي و اخبار ناب که خود توليد کرده اند سرمنشاخبري براي رسانه هاي جمعي باشند . آموزش عناصر خبري ، ارزش هاي خبري ، چگونه گي تيتر زدن ، چگونه گي استفاده از Backgrand (اطلاعات تکميلي ) در خبراستفاده از آرشيو خبري و استفاده از موتورهاي جستجوگر از مباحثي بود که در اين کارگاه ارائه شد . کارگاه آموزش روزنامه نگاري نوين با همکاري معاونت فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي قزوين برگزار شد .

حسین  منی و انا من حسین

تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها