خدامحوری و خودباوری باید سرلوحه کار طلاب باشد
پنج شنبه 5 اسفند 1389 5:48 PM
قم - خبرگزاری مهر: معاون مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران تأکید کرد: خدامحوری و خودباوری باید سرلوحه کار طلاب باشد.
به گزارش خبرنگار مهر در قم، محمود خالقی ظهر پنجشنبه در سومین جشنواره علامه حلی(ره) که با حضور آیت الله سبحانی، آیت الله مقتدایی و جمعی از علما، بزرگان و طلاب نخبه حوزههای علمیه سراسر کشور در سالن همایشهای مرکز جهانی علوم اهل بیت(ع) برگزار شد، توجه به دو اصل را در زندگی فردی و اجتماعی انسان مورد تاکید قرار داد و گفت: خدا محوری یک اصل مهم در زندگی انسان و به این معنی است که همه کمال ها از خداوند متعال است و اگر کسی خواهان کمال می باشد باید به طرف کمال مطلق حرکت کند.
وی اضافه کرد: اصل دوم خودشناسی و خودباوری است و باید توجه داشت که انسان جانشین و خلیفه او در روی زمین است و اگر استعدادهایی که خدا در وجود او گذاشته طبق آنچه خداوند گفته بارور کند به عنوان جانشین او بر زمین می تواند بسیاری از کارها را انجام دهد.
خالقی تصریح کرد: اگر پژوهشگری این همه کمال که در وجود خدا است و استعدادهایی که خداوند به او داده را باور کند یعنی خدامحوری و خودباوری داشته باشد میتواند اقدامات بسیار خوبی انجام دهد که یکی از آنها نوشتن مقاله و کار پژوهشی است.
معاون مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران خاطر نشان کرد: اگر کسی این دو عامل را بپذیرد تنها منتظر یک محرک نمینشیند و خود را در یک سطح نگه نمیدارد، از کمبودها و سختی راه ترسی به دل راه نمیدهد و تمام توان خود را به کار میگیرد تا از توانمندیهای خود استفاده نماید و میداند که اگر تقوا پیشه کند هیچ وقت خود را در زندگی مواجه با مشکلات لاینحل نمیبیند و از امکانات مادی و معنوی موجود در مسیر صحیح استفاده میکند تا به هدف برسد.
وی با بیان این که مقام معظم رهبری نیز همواره خطاب به حوزویان بر تقویت دو بعد خودباوری و خدامحوری تأکید دارند، اظهار داشت: به خصوص مقام معظم رهبری در سفر اخیر خود به قم مطالب ارزشمندی را خطاب به حوزه و پژوهشگران و نخبگان داشتند و یکی از ضرورتهایی که ایشان در سفر اخیر برای حوزههای علمیه خواهران تبیین کردند این بود که حوزه باید هزاران عالم، پژوهشگر، فقیه و فیلسوف را تربیت کند بنابراین برای اینکه هزاران عالم، پژوهشگر و ... تربیت شوند، حوزههای علمیه خواهران باید فعالیت موثرتری را در عرصههای آموزشی و پژوهشی داشته باشند.